Zajęcia cheerleaders to zajęcia dla dziewcząt, które chcą rozwijać się tanecznie. To wspaniała okazja, aby dziecko nabyło umiejętności wykonywania podstawowych kroków tanecznych, a także zapoznało się z różnymi formami tańca.
Praca z muzyką wyrabia poczucie rytmu, słuchu. Taniec kształtuje koordynację ruchową, płynność i estetykę oraz pozytywnie wpływa na sylwetkę, niwelując wady postawy. Zajęcia te bardzo dobrze wpływają również na umiejętność pokonywania nieśmiałości i wspierają budowanie poczucia własnej wartości, wiary w siebie.
Dla klas: 4, 5, 6
Pierwszym etapem w realizowaniu się w różnych dyscyplinach sportowych jest zapoznanie dzieci z nowymi zabawami i tajnikami elementów gier typu: unihokej, piłka nożna, zbijak, badminton.
To wstęp do świadomego podejmowania aktywności fizycznej, która jest bardzo potrzebna dzieciom w młodszym wieku szkolnym. Uczniowie uczą się zasad fair-play. Odreagowują negatywne emocje i uczą się balansu między nauką a realizowaniem potrzeb ruchowych.
Dla klas: 1, 2, 3
Treningi karate Kyokushin prowadzone są z zachowaniem najwyższych standardów metodyki zajęć sportowych, ale w atmosferze dyscypliny i samurajskich tradycji. Ich celem jest wszechstronny i harmonijny rozwój psychofizyczny oraz kształcenie umiejętności walki.
Trening karate, poza rywalizacją sportową, daje możliwość doskonalenia się pod względem psychicznym i uczy dobrych manier.
Istotnym elementem szkolenia jest etykieta DOJO, wskazująca wartości jakimi karateka musi się kierować w życiu: szacunek dla starszych, pokora, opanowanie, samodzielność, systematyczność. Nieocenioną korzyścią jaką dzieci wynoszą z udziału w zajęciach karate Kyokushin jest profilaktyczne działanie ćwiczeń wykonywanych na treningach.
Zajęcia prowadzone są przez instruktora Lubelski Klub Karate Kyokushin, który powstał w kwietniu 1985 r. Posiada osobowość prawną i Licencję Polskiego Związku Karate.
Dla klas: 1, 2, 3
Na zajęciach poznamy podstawy komputerowej obróbki obrazu oraz zapoznamy się z podstawowymi pojęciami stosowanymi w fotografii.
Przykładowe tematy zajęć:
Komputer czy konsola to nie jedyne miejsce na walkę ze smokami, elfami i orkami. Klub miłośników fantasy i gier RPG zaprasza uczniów na wspólne pojedynki przy stole.
Celem naszego koła jest popularyzacja gier logicznych, strategicznych, fabularnych – a to wszystko z dala od monitorów. Uczniowie wcielą się w rolę maga, elfa albo złego orka i wspólnie zdecydujcie o losach drużyny.
Dla klas: 6, 7, 8
Na zajęciach będzie okazja, żeby poczuć klimat hiszpańskiej kultury, nauczyć się podstawowych zwrotów grzecznościowych, posłuchać hiszpańskiej muzyki, poznać bliżej Rodzinę Królewską i śledzić losy Roberta Lewandowskiego w hiszpańskiej lidze. Poznamy podstawowe zwroty przydatne w podróży oraz te, które będą potrzebne w późniejszych etapach nauki tego języka.
Uczniowie odkryją wyjątkowe litery w tym języku (ñ), brak pewnych liter w stosunku do naszego alfabetu (k) czy ciekawą interpunkcję (¿¡!?).
Wspólnie zastanowimy się, co wspólnego ma pies ze stopami i jak to możliwe, że ropa zapełnia hiszpańskie szafy, żaba zawsze jest kontuzjowana, a Robert Lewandowski na hiszpańskim boisku kopie balon.
Dla klas: 2, 3
Zajęcia przybliżą dzieciom rolę technologii informatycznej oraz cyfryzacji we współczesnym świecie.
Członkowie klubu nie tylko pogłębiają swoją wiedzę z zakresu programowania oraz obsługi i budowy urządzeń komputerowych, ale także zastanawiają się nad możliwościami i zagrożeniami, jakie niesie wszechobecna technologia cyfrowa. Przedmiotem refleksji uczniów są także gry komputerowe oraz zasady świadomego i bezpiecznego korzystania z tego interaktywnego medium.
Dla klas: 3, 4, 5
Здравствуйте! Na tych zajęciach dzieci rozpoczynają przygodę z językiem rosyjskim, którym na co dzień posługuje się 260 milionów ludzi na świecie.
Nauka rosyjskiego odbywa się przez mówienie, gry, zabawy dydaktyczne, piosenki oraz bajki. Na zajęciach uczniowie mają możliwość poznania Rosji od Moskwy po Kamczatkę – jej kulturę i obszar.
Klub dla dzieci zainteresowanych projektowaniem, konstruowaniem, modelowaniem. Łączy elementy matematyki, techniki i plastyki.
Dzieci uczą się podstaw geometrii – kreślą odcinki, mierzą, obliczają wymiary realizowanych przez siebie projektów. Konstruują budowle i obiekty, dobierając różnorodne materiały oraz narzędzia, w tym z klocków Lego Technics, Lego Creator. Klub rozwija myślenie, kreatywność, umiejętność planowania i samodzielność. Dzieci uczą się poprzez działanie: wystarczy pomysł i zapał do pracy.
Dla klas: 2, 3
Matematyka jest nie tylko królową nauk. Kształci także logiczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
Podczas spotkań Klubu uczniowie poszerzają zakres swojej wiedzy o dodatkowe zagadnienia matematyczne. Rozwiązują również nietypowe zadania, przygotowując się w ten sposób do udziału w konkursach matematycznych.
Dla klas: 4, 5
Otwórz Drzwi Wyobraźni. Klub młodego czytelnika tworzą uczestnicy w różnym wieku. Łączy ich pasja do czytania i poznawania nowych książek. Podczas zajęć w klubie rozbudzamy dziecięcą wyobraźnię poprzez: korzystanie z teatrzyku obrazkowego Kamishibai przy czytaniu książek, inspirujące rozmowy na temat przeczytanych utworów, tworzenie własnych opowiadań, wystawy prac plastycznych związanych z książkami.
Celem zajęć w klubie młodego czytelnika jest rozwijanie jego zainteresowań i pasji. Kształtujemy nawyk sięgania po książkę jako źródła informacji, wzbogacania słownictwa, rozwijania kreatywności, samodzielnego myślenia, wyrażania emocji.
Dla klas: 2, 3, 4, 5
Wymyślne hafty na T-shirtach, wizjonerskie fotele na korytarzu szkolnym, półki na książki i pomoce w klasach, a może ogromny karmnik w kształcie rakiety na placu zabaw? To tylko kilka pomysłów do realizacji podczas zajęć Klubu.
Wspólnie wybieramy spośród nich najciekawsze, zaplanujemy działania i wykonujemy projekty. Autorskie pomysły wcielamy w życie, wykorzystując narzędzia i materiały zakupione dzięki programowi Laboratoria Przyszłości: młotki, wkrętarki, piły do drewna, pilniki, hafciarkę, maszynę do szycia, szydełka, obcęgi, wypalarkę do drewna i inne.
Dla klas: 6, 7, 8
Zajęcia mają na celu poznanie świata matematycznego, z matematyką mamy bowiem do czynienia w każdej dziedzinie nauki, sztuki, w życiu codziennym.
Poprzez metody czynnościowe i zabawę, uczniowie sami dochodzą do praw matematycznych. Obcowanie z tym przedmiotem jest dla nich ciekawą, trochę tajemniczą zabawą. Korzystają z zasobów internetowych z zakresu matematyki, bawią się geometrią, figurami w przestrzeni, co pozwala na kształtowanie dziecięcej wyobraźni. Stawiane zadania rozwijają myślenie, dedukcję, analizę, umiejętności matematyczne.
Dla klas: 1, 2
Klub młodego naukowca są to zajęcia, które wychodzą na przeciw naturalnej ciekawości młodego człowieka. Uczniowie odkrywają otaczający świat i tajemnice przyrody, samodzielnie szukając odpowiedzi na zadawane pytania.
Poprzez obserwację i eksperymenty, dzieci wkraczają w świat fizyki, chemii i biologii. Poznają właściwości powietrza i wody. Dowiadują się, dlaczego herbata jaśnieje po dodania plasterka cytryny. Sprawdzają, czym jest siła magnetyczna i co odróżnia magnesy ferrytowe od neodymowych. Próbują samodzielnie tworzyć baterię. Uczniowie mają również możliwość zaproponować temat, jaki chcą podjąć w trakcie zajęć.
Dla klas: 1
Klub młodego odkrywcy to zajęcia, które pozwalają na poznanie otaczającego nas świata i wykorzystywanie jego zasobów. W klubie uczniowie dowiedzą się, jak wykorzystywać otaczającą nas przyrodę, dobrodziejstwa świata i przedmioty codziennego użytku do stworzenia czegoś nowego.
Jak rozróżnić grzyby? Dlaczego niektóre z nich są trujące, a inne jadalne? Jak wiązać węzły?
Uczestnicy będą poszukiwać odpowiedzi na te i inne pytania. Nasze zajęcia to zabawa, ale też sprawdzenie umiejętności. Kształtowane sprawności uczniowie mogą wykorzystać w przyszłości nie tylko w czasie zabawy, ale również w rozwiązaniu codziennych problemów.
Dla klas: 1, 2, 3
Dzieci mają możliwość odkrywania piękna i funkcjonalności języka naszych zachodnich sąsiadów.
Zajęcia mają formę zabaw i gier ruchowych, aktywizujących uczniów do mówienia po niemiecku oraz poznawania ciekawostek o życiu codziennym w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii. W czasie zajęć dzieci przeniosą się również w świat baśni braci Grimm.
Dla klas: 2, 3
Czy w kałuży można odkryć życie?
W klubie skupimy się na badaniu bioróżnorodności w skali mikro (pod lupą i mikroskopem) oraz makro (na przyrodniczych spacerach).
Uczestnicy zajęć będą poznawać gatunki i ich znaczenie w przyrodzie. Nauczą się wykonywać preparaty mikroskopowe, obsługiwać program do robienia zdjęć mikroskopowych, planować doświadczenia przyrodnicze i rozpoznawać lokalną florę i faunę.
Dla klas: 4, 5
Klub ma na celu pomóc poznawać dzieciom geografię, kulturę, zwyczaje obcych krajów. Jego członkowie mogą nauczyć się tajników orientacji w terenie, poznają ciekawostki dotyczące świata i naszego kraju.
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7
Sztuka to nie tylko zbiór kolorów i kształtów – to sposób na wyrażanie siebie, odkrywanie nowych wymiarów wyobraźni oraz rozwijanie umiejętności, które kształtują nas przez całe życie.
Mała Akademia Sztuki oferuje przestrzeń, w której dzieci i młodzież mogą zgłębiać tajniki „sztuk pięknych”. To magiczna oaza, gdzie świat barw, form i technik otwiera przed uczestnikami nieograniczone możliwości.
Nie tylko rysunek i malarstwo, ale też rzeźba, ceramika, grafika i wiele innych technik – każde zajęcia to nowa przygoda, nowa okazja do odkrywania i poszukiwania. Uczymy zarówno konkretnych umiejętności, jak i inspirujemy do myślenia kreatywnego, do eksperymentowania i odważnego wyrażania siebie poprzez sztukę.
W Małej Akademii Sztuki wierzymy, że każdy ma w sobie artystę. Dziecko może stać się częścią artystycznej społeczności, gdzie każdy kolor, pociągnięcie pędzla i kształt mają znaczenie.
Dla klas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Podczas zajęć z polskiego języka migowego (PJM) uczestnicy dowiedzą się więcej o świecie osób G/głuchych i ciszy. Dzięki zabawom i ćwiczeniom, uczniowie nauczą się podstawowych słów z PJM i sposobów komunikacji. Dowiedzą się jak wykorzystać i odczytywać przestrzeń w rozmowie. Język migowy rozwija również sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchowa, a dla nieśmiałych jest szansą przełamania się.
W programie: pierwszy kontakt, daktylografia, liczby 1-1 000 000, rodzina, kolory, czas (godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku), jedzenie, kraje i miasta Polski, czynności dnia codziennego, zwierzęta, zadawanie pytań w PJM.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Jak odnaleźć wartościowe treści w internetowym natłoku informacji? Gdzie kończy się nauka, a zaczynają szkodliwe mity? Czym się różni astrologia od astronomii? Czy da się nauczyć języka obcego bez wysiłku w trzy tygodnie? Co możemy zobaczyć na naszym nocnym niebie?
W jaki sposób nowe technologie i odkrycia naukowe zmieniają nasz świat?
To tylko część pytań, na które uczniowie wspólnie z prowadzącym poszukają odpowiedzi.
Dla klas: 4, 5, 6
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 2, 3, 4, 5, 6, 7
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6
Warsztaty rękodzieła to zajęcia pozwalające wyzwolić kreatywność i pobudzić wyobraźnię. Na zajęciach dzieci poznają techniki zdobnicze, różnorodne materiały plastyczne, masy modelarskie.
Uczniowie nadają rzeczom nowe życie poprzez ekologiczny recykling; próbują swoich sił, tworząc ciekawe przedmioty użyteczne, jak i ozdobne (biżuterię). Zajęcia pomagają wzmocnić zdolności manualne, rozwijają koncentrację uwagi oraz umiejętność pracy indywidualnej i grupowej.
Obowiązuje składka semestralna na materiały do zajęć: 70 zł od osoby.
Dla klas: 1, 2, 3
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Mnemotechniki – techniki pamięciowe, czyli sprytne sposoby na zapamiętywanie. Stosowanie mnemotechnik opiera się na wykorzystywaniu naturalnych zasobów, takich jak: wyobrażenia, skojarzenia, wizualizacje, a nawet ruch ciała.
Sketchnoting to niebanalny sposób tworzenia indywidualnych notatek, z których chce się uczyć i dzięki którym łatwiej przyswaja się wiedzę. Co będziemy robić na zajęciach? Przede wszystkim sprawiać, aby nasz mózg lubił nasze notatki, tak więc rysować i tworzyć bank swoich ikon.
Dla klas: 5, 6, 7
Zajęcia łączą wiedzę humanistyczną z umiejętnościami matematycznymi, kształtują pozytywne postawy społeczne i emocjonalne.
Korzyści wynikające z gry w szachy to: dobra zabawa, umiejętność kreatywnego, strategicznego i logicznego myślenia, rozwój pamięci przestrzennej oraz rozwój cech takich jak: dyscyplina, cierpliwość, koncentracja.
Dla klas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zapraszamy na zajęcia taneczne ze szczególnym uwzględnieniem nauki tańca towarzyskiego. Będziemy wykonywać ćwiczenia rytmiczno-ruchowe, które poprawiają koordynację oraz sprawność, a także uwrażliwiają na rytmiczną budowę utworów muzycznych.
Uczymy podstawowych tańców, tj. walc angielski czy wiedeński, cha-cha, samba, polka, rock and roll, street dance, disco z elementami tańca nowoczesnego. Na bazie prostych elementów dzieci uczą się kroków i choreografii.
Nasz program zajęć wzmacnia aktywność ruchową dzieci, kształtuje piękną sylwetkę, pozwala na redukcję skrzywień kręgosłupa, poprawia wytrzymałość i siłę, aktywizuje stawy oraz likwiduje np. płaskostopie. Taniec kształtuje takie cechy charakteru jak pewność siebie czy umiejętność zachowania w grupie. Jest dobrym sposobem na stres.
Teatr – spotkanie rzeczywistości z magią sztuki. Wkraczając w świat artystyczny, uczniowie mają okazję rozwijać wrażliwość i elastyczność. Zajęcia z teatru wpływają na wszechstronny rozwój osobowości oraz samodzielnego myślenia.
Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję pobudzić swoją wyobraźnię i kreatywność, ucząc się przy tym pracy w zespole. Spotkania artystyczne kształcą otwartość, pomagają odnaleźć się w grupie, co pozytywnie przekłada się na relacje z rówieśnikami.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zajęcia nie tylko dla przyszłych pisarzy i pisarek, ale także dla wszystkich, którzy lubią przelewać swoje myśli na papier. Uczniowie nauczą się, jak budować zajmującą akcję i jak zaintrygować czytelnika charakterem stworzonych przez siebie postaci.
Ponieważ nie ma pisania bez czytania, przeznaczamy czas na przyjrzenie się, jak to samo robią mistrzowie literatury, wzorując się na nich i poznając ich książki.
Zapraszamy na warsztaty osoby, które chcą rozwijać swoją kreatywność i pracować nad sprawnością językową.
Dla klas: 4, 5, 6
Na zajęciach dzieci uczą się wyrażania nastrojów i emocji za pomocą gestów, ruchów, mimiki. Rozwijają umiejętność kreowania odgrywanych postaci oraz zdobywają wiedzę o teatrze.
Zgodnie ze stwierdzeniem: Teatr uczy, bawi i wychowuje, dzieci nabywają nowe umiejętności poprzez zabawę, ćwiczenia dramowe. Zajęcia wpływają korzystnie na wszechstronny rozwój dziecka.
Uczniowie klas młodszych mają możliwość zaprezentowania się na scenie podczas uroczystości szkolnej, organizowanej z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
Dla klas: 1, 2, 3
Na warsztatach z mnemotechniki i twórczego myślenia uczniowie poznają atrakcyjne strategie efektywnego oraz aktywnego uczenia się. Dzięki nim mają możliwość poprawić rozumienie czytanego tekstu, tempo czytania i zapamiętywania.
Mnemotechnika wykorzystuje zaawansowane kodowanie, skojarzenia oraz oddziaływanie na różne zmysły. Uczestnicy uczą się narzędzi do wydajnego przechowywania i wyszukiwania informacji.
Dla klas: 3, 4
Zajęcia TikTokDance to połączenie tańca, energii i radości. Na zajęciach uczymy się technik i ruchów tanecznych, należących do styli: hip hop, popping, breakdance, house locking, waacking, vogue, sensual impro oraz bachata sensual.
Oprócz rozwijania zmysłu tanecznego zależy nam, aby pracować i wzmacniać kondycję i zdrową sylwetkę, muzykalność, umiejętność pracy twórczej w grupie. Kształtujemy świadomość swojego ciała i wyrażania siebie.
Wszystkie te umiejętności uczniowie będą mogli wykorzystać podczas tańca solo, w parach, w grupie. Poznamy takie tańce jak belgijka, skrzypek czy kaczuchy. Każdy znajdzie coś dla siebie, a swoje umiejętności będzie mógł zaprezentować na dyskotece czy balu ósmoklasisty.
Dla klas: 1, 2, 3
Projektowanie to ciekawe zajęcia dla tych uczniów, którzy lubią kreować swoją osobowość i rzeczywistość dookoła; którzy interesują się modelingiem, bawi ich tworzenie i łączenie różnych materiałów.
Na zajęciach z projektowania uczniowie mają możliwość bawić się różnymi tkaninami. Uczymy się się szyć, haftować i projektować ubrania. Tworzymy skrzynki własnych narzędzi i portfolia pomysłów.
Zajęcia krawiecko-projektowe uczą umiejętności, które z pewnością przydadzą się w życiu codziennym, a przy tym uruchamiają wyobraźnię i trenują zdolności manualne.
Dla klas: 2, 3, 4, 5
Na zajęciach uczniowie dowiedzą się jak powstają rzeźby, nauczą się wykonywać proste formy i odlewy z materiałów takich jak gips, wosk, czy … Czekolada! Odkryją tajniki kształtowania przeróżnych mas plastycznych przy pomocy odpowiednich narzędzi.
Uczniowie poznają też nieco historii rzeźby. Po zajęciach dzieci będą wiedziały jak odróżnić wybierak od gładzika, a wykonanie konstrukcji nie będzie dla nich trudnością.
Modelina? Plastelina? Glina? A może papier? Ograniczać nas będzie jedynie wyobraźnia!
Obowiązuje składka semestralna na materiały do zajęć: 50 zł od osoby.
Dla klas: 2, 3, 4, 5