Kreatywność to jeden z konceptów jakie omawiane są w klasach pierwszych na angielskim. Właśnie ten koncept był ostatnio eksplorowany poprzez wnikliwe analizowanie tajemniczo brzmiącego tematu: „biomimetyki”, czyli sztuki kopiowania rozwiązań technicznych i technologicznych istniejących już w świecie przyrody.
Uczniowie zazwyczaj są zdumieni i zadziwieni jak wiele rozwiązań technologicznych my, ludzie, stworzyliśmy naśladując świat roślin czy zwierząt. Codziennie kopiujemy kształty, systemy wentylacyjne, materiały istniejące w przyrodzie i projektujemy w naszym świecie pociągi, łodzie, samochody, roboty do różnych celów.
Taki cykl lekcji zakończył się kreatywną pracą naszych uczniów, którzy wcielając się w naukowców mieli stworzyć projekt nowego wynalazku, który rozwiąże jeden z problemów dzisiejszego świata. Wynalazek ten miał być inspirowany rozwiązaniami ze świata natury.
Tak też powstał:
1. samochód, koc lub namiot zrobiony z materiałów samochłodzących się – inspiracją były mrówki, a problemem globalne ocieplenie,
2. chip, który pozwala dostarczać organizmowi wodę – inspiracją były żaby, a problemem do rozwiązania brak wody,
3. spray, który zapewni nam bezpieczeństwo – inspiracją były skunksy.
To były niezwykle kreatywne projekty!