CAS (Creativity, Activity, Service)


CEL

Umożliwienie uczniom zwiększenia ich osobistych i interpersonalnych umiejętności poprzez zadania, które są dla nich wyzwaniem
CAS powinien obejmować zadania, które są:

  • rzeczywiste, celowe, skutkujące znaczącymi rezultatami,
  • osobiste wyzwanie (uczeń musi rozszerzyć umiejętności ucznia i osiągnięcia w jakimś zakresie),
  • planowane,
  • objęte refleksją na temat wyników i osobistej nauki.

INFORMACJE FORMALNE

  • 18 miesięcy (od 1 września),
  • zbalansowana pomiędzy 3 obszarami,
  • do raportowania używamy systemu ManageBac,
  • uczeń musi udowodnić, że osiągnął 7 celów.

CELE KSZTAŁCENIA

LO 1 Mocne i słabe strony
LO 2 Wyzwania
LO 3 Inicjatywa i planowanie
LO 4 Wytrwałość i zaangażowanie
LO 5 Współpraca 
LO 6 Zagadnienia globalne
LO 7 Etyka 

 

ZALICZENIE CAS

  • podejmowanie różnorodnych doświadczeń CAS, najlepiej raz w tygodniu, przez co najmniej 18 miesięcy,
  • co najmniej jeden projekt CAS z minimalnym czasem trwania jednego miesiąca,
  • osiągnąć wszystkich 7 efektów kształcenia,
  • co najmniej 2 duże doświadczenia z każdego obszaru CAS lub 1 duże doświadczenie i 3 mniejsze lub 7 mniejszych,
  • 3 wywiady CAS oraz refleksje i zaliczenia od mentorów.
  • Duże doświadczenie – wymagające znacznej ilości planowania lub rozłożone w czasie
  • Mniejsze doświadczenie – krótkoterminowe, jednorazowe działania, które nie wymagają dużo planowania, uczestnicząc w już istniejących działaniach (jak fundraising)

REFLEKSJA

  • Co się stało?
  • Jak się czułem?
  • Jakie nowe pomysły przyszły mi do głowy?
  • Jakie pytania się we mnie rodzą?

WAŻNE OSOBY

  • Koordynator CAS – Izabela Kopik
  • Asystent – Ewa Kwiatkowska
  • Mentor CAS – w szkole lub poza szkołą
  • Uczniowie – doradcy CAS

OBSZARY CAS

  • KREATYWNOŚĆ – wszystkie aktywności prowadzące do oryginalnych produktów i występów
  • AKTYWNOŚĆ – aktywności wymagające wysiłku i prowadzące do zdrowego trybu życia
  • DZIAŁALNOŚĆ WOLONTARYJNA – bezpośrednia, pośrednia, Rzecznictwo, Badania

PODEJŚCIA

  • odpowiedź na potrzebę nagłą
  • zbieranie funduszy na cel charytatywny
  • wolontariat międzynarodowy
  • wolontariat krajowy
  • aktywności wolontaryjne wynikające z programu nauczania

PROJEKT CAS

  • współpraca
  • jeden lub wiele obszarów CAS
  • inicjatywa, planowanie i rozwój nowych umiejętności
  • etapowość
  • co najmniej miesiąc długości od zaplanowania do ewaluacji
Współpraca: