Drugie klasy na wycieczce w Warszawie

13 marca 2017

10 marca 2017 roku uczniowie klas 2a i 2b Szkoły Podstawowej Paderewski udali się do Warszawy. Głównym celem wycieczki było zwiedzanie Telewizji Polskiej, wizyta na Starym Mieście oraz zabawa w Centrum Nauki Kopernik, znajdującego się nieopodal Stadionu Narodowego. Po przyjeździe pod budynek Telewizji Polskiej spotkaliśmy się z przewodnikiem, panem Piotrem Auerbachem, który wprowadził nas wszystkich w tajniki funkcjonowania „szklanego ekranu” od kuchni. Poznaliśmy szczegóły pracy ludzi przedstawiających codziennie wiadomości na ekranach telewizorów. Zobaczyliśmy wszystko, czego nie widać podczas transmisji telewizyjnej, dowiedzieliśmy się jak wiele urządzeń i ludzi jest potrzebnych, by nagrać kilkuminutowy program. Zwiedziliśmy też studia, w których codziennie kręcony jest popularny program rozrywkowy „Jaka to melodia”, jak również studia programów TVP Sport, „Kawa czy herbata?”, „Pytanie na śniadanie”, reżyserki, magazyn rekwizytów, dekoracji oraz kostiumów. Następnym etapem zwiedzania były hale zdjęciowe, w których odbywają się nagrania seriali takich jak „Rodzinka.pl” czy „Klan”. Na sam koniec naszej wizyty w telewizji zwiedziliśmy muzeum TVP i podziwialiśmy zgromadzone w nim eksponaty obrazujące w skrócie historię rozwoju telewizji.

Kolejnym punktem programu był obiad w restauracji „Literatka” na Starym Mieście i spacer, podczas którego zakupiliśmy wspaniałe pamiątki związane z Warszawą. Na sam koniec zrobiliśmy sobie wspólne klasowe zdjęcie pod Kolumną Zygmunta III Wazy.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Każdy z nas mógł samodzielnie poszerzyć swoją wiedzę w formie zabawy przy stanowiskach doświadczalnych oraz poznać narzędzia pozwalające na samodzielne zrozumienie wielu zjawisk. Zwiedzając przez trzy godziny obiekt w małych grupach mogliśmy nie tylko oglądać, ale również przeprowadzać eksperymenty na poszczególnych stanowiskach. Dzięki temu dotychczas skomplikowane dla nas prawa przyrody stały się bardziej zrozumiałe i jasne. Przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. Czas w tym niesamowitym miejscu minął nam niezwykle szybko.

Niestety, wszystko co fajne, szybko się kończy. Wracając do Lublina zaliczyliśmy jeszcze krótką wizytę w McDonaldzie, a w godzinach wieczornych zmęczeni, lecz bardzo zadowoleni dotarliśmy pod naszą szkołę, aby rzucić się w ramiona naszych kochanych i stęsknionych rodziców.

Wycieczka była bardzo udana, a my już dzisiaj zastanawiamy się, gdzie nasze wychowawczynie zabiorą nas kolejnym razem.