Dzień Projektów, czyli nauka bez ekranów [GALERIA]

24 marca 2021

Dzień projektów to wydarzenie zorganizowane w ramach programu IB MYP, które było elementem naszych działań, umożliwiających nauczanie bez ekranów.

Miniony piątek był dla uczniów klas 5, 6 i 7 inny niż zwykle. Choć lekcje w Paderewskim prowadzone są w sposób ciekawy, nauczyciele postanowili dodatkowo wsłuchać się w potrzeby uczniów, zmęczonych przedłużającą się „nauką zdalną” i zaproponowali im Dzień Projektów.

Uczniowie realizowali różnorodne zadania, często w grupach i co najważniejsze, bez ekranów! Projekty miały charakter interdyscyplinarny, zgodnie z założeniami realizowanego przez uczniów naszej szkoły programu międzynarodowego IB Middle Years Programme.

W klasach 5 powstał projekt „Animals around the world” łączący geografię i język angielski. Dzieci tworzyły i prezentowały wybrane zwierzę i jego środowisko. Ważna była kreatywność w doborze formy oraz sposób prezentacji zdobytej wiedzy w języku angielskim. Na lekcji geografii, wspólnie z nauczycielką, dzieci umieściły swoje prace na wirtualnej mapie świata.

Klasy 6 realizowały projekt pod hasłem „Znane z biologii, ukryte w sztuce” i zgłębiały tajniki symboliki zwierząt w ramach biologii, filozofii, j. angielskiego i plastyki. Uczniowie wybierali gatunek ptaka lub ssaka i tworzyli przepiękne prace plastyczne w technice monotypii oraz opis systematyczny i opis gatunku w języku angielskim.

Uczniowie klas 7 zajęli się tematem uczciwości uczniowskiej w projekcie pt: „Kto, jak i dlaczego ściąga” w ramach języka polskiego i plastyki. Młodzież pisała samodzielnie i odręcznie list na temat dotyczący sytuacji ściągania. Każdy uczeń miał też wysłać swój list do wylosowanej osoby z klasy pocztą tradycyjną. Drugim zadaniem było odręczne wykonanie komiksu pokazującego konsekwencje ściągania. Uczniowie pracując w grupach, wymyślali własną prawdopodobną i realną fabułę. Projekt pozwolił im głębiej zrozumieć istotę oraz wagę samodzielnej i uczciwej pracy.

 

Dzień Projektów spodobał się naszym uczniom. Bardzo pozytywnie wypowiadali się o pracy wspólnej i braku regularnych lekcji, o czym świadczą ich wypowiedzi poniżej:

  • Bardzo fajny pomysł. Dzięki temu mogliśmy złapać chwilę oddechu i odpocząć od komputera. Na pewno było to przyjemniejsze od e-lekcji. Chciałbym żeby było więcej takich dni”.
  • „Myślę, że jest to bardzo dobry sposób. Robimy pracę, ale również dobrze się bawimy i uczymy”
  • „Podobało mi się że, w tych „skomputeryzowanych” czasach, bez użycia komputera, przypomnieliśmy sobie budowę i wprawę w pisaniu listu oraz rozwinęliśmy kreatywność robiąc komiks, pracując i integrując się tym samym w grupach”.

 

Współpraca: