Innowacyjne podejście do prac domowych w klasach I

10 lutego 2018

Klasy pierwsze skorzystały z pomysłu zaobserwowanego podczas wyjazdu na obserwację pracy szkoły do Stuttgartu w ramach projektu „Wzrost kompetencji pedagogicznych i metodycznych kadry Międzynarodowej Szkoły Podstawowej „Paderewski” w Lublinie”, finansowanego ze środków europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i wprowadziły innowacyjne rozwiązanie polegające na zadawaniu jako pracy domowej tematów projektowych. Uczniowie dostają zadania, które opracowują przez tydzień w domu w specjalnych zeszytach w wybrany przez siebie sposób. Następnie prezentują swoje kreatywnie przygotowane odpowiedzi na forum klasy, doskonaląc umiejętność występowania przed publicznością. Uczniom ta forma bardzo przypadła do gustu i co tydzień wchodzą do klasy z zeszytami w ręku, ciesząc się na możliwość zaprezentowania swoich prac i obejrzenia projektów zrobionych przez kolegów. Przy okazji dzieci uczą się odpowiednio zarządzać czasem, zbierają materiały, konsultują pytania problemowe ze starszym rodzeństwem i rodzicami, prowokując twórcze dyskusje. Taka praca domowa uczy samodzielności oraz buduje wiarę we własne możliwości.