Jak najlepiej poznawać przyrodę? Poprzez obserwację, doświadczanie, zmysły i poszukiwanie odpowiedzi na pytania. Tak m.in. kształtujemy w naszej szkole cechę ucznia IB BADAJĄCY = INQUIRERS. Staramy się, aby dzieci rozwijały wrodzoną ciekawość świata.
Wycieczka w arkana ogrodu i łąk była niesamowita. Po pierwsze wrześniowa pogoda wspaniale dopisała, po drugie – mama jednej z uczennic podzieliła się z uczestnikami swoimi przyrodniczymi opowieściami – zainteresowała dzieci roślinami i zwierzętami. Mali badacze mogli w ogrodzie wszystkiego dotknąć. Wyjedli wszystkie malinki, próbowali mięty, rozpoznawali szałwię i inne zioła po zapachu, badali orzechy włoskie i spróbowali miodku z mniszka lekarskiego.
Uczniowie wędrowali też po Górkach Czechowskich, które skrywają wiele ciekawych historii i przyrodniczych okazów. Szukali chomiczych norek, miejsc, w których buszowały dziki. Obserwowali pszczoły, motyle i inne owady. Przyczepiały się do nich tzw. rzepy 🙂 Spacerowali również po łąkach, dolinach lessowych wśród głogu, nawłoci kanadyjskiej (kwitnące na żółto rośliny, z których można zrobić herbatkę – zebrali dla swoich mam). Dzieci zapisywały notatki, które zostały umieszczone w Pamiętnikach Obserwatora Przyrody.
Dzieci przyniosły trochę przyrody do szkoły – mimo zmęczenia i ubrudzonych ubrań – zachwycali się zapachem naniesionych ziół z ogrodu i łąki. Wykonały też dla Pani Magdy cudowne laurki, zgodne z tematem zajęć.