Marsz klas 5 i 6 po Poleskim Parku Narodowym

24 maja 2024

22 maja 2024 r. grupa osób z klas 5 i 6 wzięła udział w marszu na orientację po Poleskim Parku Narodowym. Uczniowie, podzieleni na grupy, zmierzyli się z zadaniami, dzięki którym dowiedzieli się więcej o ochronie przyrody. Wyzwania wymagały od nich współpracy i zaangażowania.

Uczniowie mogli obserwować piękne krajobrazy Parku Narodowego. Na trasie rozwiązywali zagadki i wykonywali zadania, związane m.in. z rozpoznawaniem różnych gatunków roślin i zwierząt.

Co o wycieczce mówią sami uczniowie? Poprosiliśmy piąto- i szóstoklasistów o podzielenie się swoimi wrażeniami z marszu.

Uczniowie klasy 5c przyznają, jak duże wrażenie zrobiły na nich widoki Poleskiego Parku Narodowego:

„od razu po przyjeździe na miejsce szybkim krokiem podążyliśmy do pierwszego punktu kontrolnego, w którym rozwiązaliśmy poprawnie wszystkie zadania. Następnie poszliśmy przez las, oglądając niesamowite zwierzęta i rośliny, które zadziwiały wszystkich swoim niezapomnianym widokiem. Gdy doszliśmy do drugiego punktu kontrolnego, rozwiązaliśmy 100% zadań. Następnie zaczęliśmy rysować mapę Poleskiego Parku Narodowego.

Potem udaliśmy się na pieczoną kiełbaskę, którą spałaszowaliśmy z wielką chęcią. Po posiłku prezentowaliśmy nasze mapy i piosenki. Było nam bardzo smutno, kiedy trzeba było opuścić teren parku.

Podróż powrotna płynęła w nieskończoność i trudno nam było usiedzieć w miejscu, ale był to niezapomniany wyjazd, który zapamiętamy na długo.”

Uczniowie klas 6a i 6c z wycieczki wrócili w świetnych nastrojach. O marszu opowiadają z dużą dawką humoru:

„Zwiedzaliśmy Poleski Park Narodowy. Nie byliśmy zwarci ani gotowi. Pomijając fakt, iż odstawaliśmy od grupy na 1 km i spotkaliśmy 2 martwe gady, było cudownie.

Podczas wędrówki ujrzeliśmy inną watahę Homo Sapiensów, w wieku młodzieńczym, a także myszołowy, bociany białe, skowronki, mazurki, czaple i żaby trawne. Ostatni odcinek trasy przebiegliśmy z prędkością światła, gdyż wyczuliśmy zachwycający zapach – a była to KIEŁBASKA.”