Mega Misja – korzystanie z informacji

25 października 2017

1. Bałagan w Encyklopedii Internetowej

Podczas pierwszych zajęć z MegaMisji dzieci zapoznały się z animowanymi bohaterami Julką, Kubą oraz niesfornym Psotnikiem.  Psotnik, który wyrwał się spod kontroli, troszkę namieszał w Encyklopedii Internetowej. Dzieci dowiedziały się, że są różne źródła informacji. Wiedzą, gdzie szukać informacji na interesujące ich tematy oraz że możemy je uzyskać z wielu źródeł np. z książki lub od naszego kolegi! Wiedzą również, że przy korzystaniu z niektórych źródeł należy poprosić o pomoc dorosłych.

2. Dzielni poszukiwacze informacji

Dzieci były ciekawe, co Psotnik dla nich przygotował. Miały okazję wybrać się w daleką podróż. Pamiętały doskonale z poprzednich zajęć, jakie są źródła informacji. Dzięki temu wiedziały, jak i gdzie szukać informacji na temat wysp: Islandii i Sycylii. Odwiedziliśmy również naszą Panią Sekretarkę, która sprawdziła w kalendarzu szkolnym, czy aby na pewno wybrane terminy nie będą kolidowały z zajęciami w szkole. U nas wygrała zdecydowanie Islandia!!! Dzięki zajęciom dzieci:

  • wiedzą, gdzie można wyszukiwać informacje,
  • potrafią wyszukiwać informacje,
  • potrafią oceniać, w jaki sposób wyszukane informacje będą im przydatne.

3. Złapiemy Psotnika – prawda czy fałsz?

Dzieci co dzień zdobywają wiele informacji o świecie. Nie wszystkie źródła, z których czerpią, są wiarygodne. Podczas zajęć dzieci doskonale wiedziały, co to jest informacja i skąd należy ją czerpać. Oczywiście z różnych źródeł! Doskonale poradziły sobie również z rozszyfrowaniem, która informacja jest prawdziwa, a która fałszywa. Choć nie obyło się bez dyskusji czy gąbka to gąbka, a może też żyjątko morskie? 🙂 Zadawały też pytania i przyporządkowywały osoby, którym by je zadały. Dzięki temu dzieci:

  • wiedzą, że w mediach można znaleźć informacje prawdziwe i fałszywe
  • rozumieją, że źródła dzielą się na wiarygodne i niewiarygodne
  • wiedzą z kim i w jaki sposób porozmawiać o wiarygodności źródła.

Po zajęciach zdobyliśmy już 150 punktów, dzięki temu zdobyliśmy nagrodę – artykuły plastyczne!

4. Zielnik Profesora Florka – porządkowanie informacji

Relacja dzieci: Ponieważ nie mieliśmy zasuszonych zbiorów roślin, zrobiliśmy podczas zajęć plastycznych na świetlicy rysunki kwiatów, liści, nasion oraz niepotrzebnych rzeczy. Dzięki temu mieliśmy przygotowywane materiały na zajęcia z MegaMisji. Dzieci od razu rozszyfrowały, że do utworzenia zielnika niepotrzebne są nakrętki, kamyki, druciki i piórka. Świetnie poradziły sobie z pogrupowaniem roślin, a także znalazły podgrupy. Dzięki dzisiejszym zajęciom dzieci pomogły Profesorowi Florkowi uporządkować zielnik, który wzbogacił biblioteczkę w naszej świetlicy.

5. Psotnik a zdrowa żywność

Relacja dzieci: Zajęcia były super! Dzieci się dobrze bawiły i pracowały w grupach wymyślając prezentację na temat zdrowego odżywiania. Pamiętając przy tym, aby zachować zasady dobrej prezentacji. I rzeczywiście, prezentacje były bardzo ciekawe, z fajnymi hasłami, które zachęcały do spożywania zdrowej żywności. Nie każdy dobrze czuł się w roli prezentera, mimo wszystko dzieci świetnie sobie poradziły.

Współpraca: