Na zajęciach z kulturoznawstwa klasy 3a oraz kl. 5-6 zawitali do Miasteczka Malki. Na etyce i zajęciach zintegrowanych dużo mówi się o innych kulturach czy religiach. Mając odpowiednia wiedzę dzieci z entuzjazmem przystąpili do przetestowania gry narracyjnej „Miasteczko Malki”. Rozpoczęli od ćwiczenia „Co wiem”. Świetnie, że dla niektórych z nich, kultura i tradycje żydowskie to część rodzinnego dziedzictwa – dobrze jest uczyć się od siebie nawzajem.
Antek i Malka, bohaterowie gry, zaprosili uczniów i uczennice w podróż po przedwojennym miasteczku. Sporo zadań wywołało niemałe zamieszanie np. szukanie besaminki czy próba przepisania liter hebrajskich. Największą niespodzianką okazała się kuchnia koszerna, oddzielne naczynia do mięsa i nabiału, no i te kanapki z szynką i serem…
Lekcja została podsumowana ćwiczeniem pn. „Czego się nauczyłem/am”, a cała gra okazała się atrakcyjnym narzędziem edukacyjnym, ułatwiającym poznanie tradycji żydowskiej.