Pudełko z historii [GALERIA]

13 kwietnia 2021

Nauka w naszej szkole to ciekawa przygoda. Uczniowie klas VI i VII podsumowali ostatnie lekcje, wykonując niesamowite prace.

Klasy VI poznały „Okres złotego wieku w Polsce”. Każdy mógł wybrać własny temat, postać historyczną lub szczególnie interesujące wydarzenie. Zgromadzone informacje uczniowie umieszczali w pudełkach, których wielkość i forma zależała jedynie od ich wizji i kreatywności. Zaprezentowali m.in. kobiety z rodu Jagiellonów (wszak nie sami mężczyźni tworzą historię!) oraz renesansowe zabytki na Lubelszczyźnie. Dokładnie poznali przebieg wojen toczonych przez Stefana Batorego, niektórym nawet udało się odtworzyć obóz piechoty wybranieckiej np. z klocków lego. Autorzy prezentowali pudełka przed klasą i otrzymali informację zwrotną. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że w czasie, gdy komputer i ciągła praca przed ekranem jest codziennością, takie zadanie wykonuje się z przyjemnością.

Uczniowie klas VII wykonywali swoje pudełka w nawiązaniu do procesów, które zachodziły w II połowie XIX wieku, a mają wpływ na nasze dzisiejsze życie. Do wybory były cztery tematy. Największą popularnością cieszył się ten, mówiący o rodzeniu się ruchów feministek i sufrażystek – kobiet walczących o swoje prawa. Uczniowie przyglądali się zjawisku rasizmu i segregacji rasowej (w kontekście historii Stanów Zjednoczonych) oraz skutkom kolonializmu i walce robotników o swoje prawa. Wykonanie pracy pozwoliło przede wszystkim pogłębić interesujący uczniów temat, a dzięki takiej formie, mogli powrócić do zapominanych nieco „prac ręcznych”.