Bieżący rok szkolny nauczyciele i uczniowie klas 1-4 rozpoczęli pracując nad pierwszym unitem edukacji międzynarodowej – Kim jestem? Każdy z poziomów podchodzi do tego zagadnienia indywidualnie. Oto jak kreatywnie uczniowie zdobywali wiedzę.
W klasach pierwszych rozmawiano o tym, co to znaczy być uczniem, a na warsztatach uczniowie przyglądali się jak wyglądają szkoły i obowiązki szkolne na całym świecie. Dużo emocji wywołała informacja, że dzieci w Japonii same sprzątają szkołę, a na Tajwanie nauczyciel może odmówić rozpoczęcia zajęć, jeśli w sali lekcyjnej nie jest wystarczająco czysto.
Klasy drugie, pracowały nad odpowiedzią, jak to się dzieje, że różne układy i systemy w ciele człowieka ze sobą współpracują. Doszli do wniosku, że człowiek jest trochę jak super sprawna maszyna do wykonywania skomplikowanych zadań.
A czy kalafior może być jak mózg? Otóż tak! Udowodnili to trzecioklasiści, odwzorowując budowę tego skomplikowanego organu na tym smacznym, i jak się okazuje, bardzo pomocnym w edukacji warzywie.
Nie lada wyzwanie postawiono naszym uczniom i uczennicom klas czwartych. Co to znaczy, że człowiek jest istotą wielowymiarową? Warsztat rozpoczęli od układanki międzykulturowej. 24-kolorowe karty przedstawiające dzieci z różnych części świata pomogły im odkryć, czym jest ten skomplikowany „wymiar”. Wspólnie nazwali to, co składa się na bycie człowiekiem: nasza biologia, emocje, wierzenia i wartości oraz to, że tworzymy kulturę. Powstały wspaniałe plakaty, ilustrujące proces dochodzenia do wiedzy.