Zielona Szkoła – klasy VII [ZDJĘCIA]

12 września 2019

W tym roku po raz pierwszy zielona szkoła odbyła się w Lublinie, bez kilkudniowych wyjazdów poza miasto. Podczas zajęć mieliśmy okazję na integrację, poznanie nowych uczniów oraz na dowiedzenie się czegoś nowego.

Klasy siódme w ramach wycieczki wybrały się na zamek w Baranowie Sandomierskim. Zwiedziliśmy zamek oraz zbrojownię, ale braliśmy też udział w grze integracyjnej. Była to dobra okazja na poznanie nowych uczniów i naukę współpracy, bo grupy były mieszane między klasami. Mieliśmy do wykonania różne zadania m.in strzelaliśmy z łuku i kuszy, układaliśmy wiersze, tańczyliśmy barokowe tańce oraz mieliśmy szansę zobaczyć pełną zbroję rycerską, a na dodatek założyć ją jednemu z kolegów lub koleżanek w grupie. Za każde zadanie dostawaliśmy punkty, a dwie grupy z największą ilością punktów musiały zmierzyć się ze sobą w jednym z typowych zadań z treningu szermierskiego. Mieliśmy przy tym dużo zabawy, ale także dowiedzieliśmy się czegoś nowego.

Kolejny dzień zaczęliśmy od spotkania z naszymi wychowawcami, podczas którego lepiej poznaliśmy nowe osoby oraz omówiliśmy ważne sprawy organizacyjne. Potem każda z klas rozpoczęła swoje pierwsze zajęcia. Niektóre z klas miały tego dnia zajęcia wprowadzające do programu międzynarodowego MYP, na których mogły dowiedzieć się czym jest projekt oraz o wielu szczegółach i zmianach w sposobach prowadzenia lekcji i ogólnej organizacji zajęć. Inne klasy miały zajęcia na temat samorządności, a niektórzy uczniowie uczestniczyli w pierwszych zajęciach z cyklu “Różni, ale równi: kobiety/dziewczynki i mężczyźni/chłopcy”. Zajęcia te mieliśmy z różnymi nauczycielami, prowadzącymi zupełnie inne przedmioty. Dzięki temu mieliśmy okazję zrozumieć ten temat z perspektywy różnych dziedzin: język polski, geografia, matematyka.

Kolejnego dnia czekały na nas zajęcia sportowo – zadaniowe MAKADAN podczas, których pracowaliśmy w grupach, aby rozwiązać różne zadania i zbierać za nie wskazówki, pozwalające rozwikłać zagadkę i odpowiedzieć na pytania zadane przez animatorów. Oprócz tych zadań graliśmy w twistera, walczyliśmy na ringu i korzystaliśmy z urządzenia o nazwie Bungee Run.

W czwartek odbyło się także nocowanie w szkole dla klas 6 i 7. Cała gra była inspirowana “Harrym Potterem”. Pracowaliśmy w czterech domach uczniów i jednym nauczycielskim. Wykonywaliśmy różne, ciekawe zadania związane z tą książką. Była to okazja na integrację z szóstoklasistami, z którymi również współpracowaliśmy.

Ostatniego dnia mieliśmy zajęcia sportowe z naszymi wuefistami, oglądaliśmy film edukacyjny na temat prześladowania uczniów w szkole oraz podsumowaliśmy naszą pracę na codziennych zajęciach na temat równości płci, wykonując wspólne plakaty.

Podsumowując, zielona szkoła była bardzo ciekawa i mimo tego, że nie była ona w formie kilkudniowej wycieczki, to każdy z nas potrafi znaleźć rzecz, która mu się podobała.
Taka forma spędzenia pierwszego tygodnia szkoły pozwoliła nam się poznać z nowymi osobami i integrować się zarówno z nimi, jak i z uczniami, których znamy już od dawna. Dowiedzieliśmy się nowych rzeczy na temat tego co nas czeka w siódmej i ósmej klasie, ale poruszyliśmy również ważny temat nierówności ze względu na płeć.

 


autorki tekstu: Weronika Chimiuk, Weronika Urban, klasa 7b

Współpraca: