Zasady przyjęć do Międzynarodowej Szkoły Podstawowej Paderewski

rok szkolny 2020/21  klasa I

Zgłoszenie kandydata do szkoły następuje poprzez wypełnienie kwestionariusza kandydata na stronie internetowej KWESTIONARIUSZ KANDYDATA

Co jest dla nas ważne?

1.  Rozwój emocjonalny:

  • kontrolowanie emocji i panowanie nad nimi,
  • właściwe reagowanie na niepowodzenia oraz na uwagi nauczyciela dotyczące niewłaściwego zachowania,
  • adekwatne do sytuacji okazywanie uczuć,
  • odraczanie gratyfikacji (np. dziecko potrafi czekać na swoją kolej; akceptuje, że nauczyciel nie zawsze jest do dyspozycji dziecka),
  • motywacja do nauki.

2. Rozwój społeczny:

  • nawiązywanie kontaktu z rówieśnikami i dorosłymi,
  • podejmowanie współpracy w zespole pod nadzorem osoby dorosłej,
  • znajomość zasad społecznych i umiejętność podporządkowania się im (np. zakaz krzywdzenia innych, niszczenia cudzej własności, stosowania agresji słownej i fizycznej),
  • przestrzeganie ustalonych umów, reguł oraz zasad.

3. Dojrzałość intelektualna:

  • posługiwanie się bogatym słownictwem (adekwatnie do wieku dziecka),
  • zadawanie pytań z własnej inicjatywy,
  • koncentracja na zadaniu,
  • zapamiętywanie polecenia oraz wykonywanie sekwencji kilku czynności (po powtórzeniu instrukcji),
  • logiczne myślenie,
  • dostrzeganie złożonych relacji.

4. Opanowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Percepcja wzrokowa i słuchowa:

  • postrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni oraz stosunków przestrzennych,
  • rozpoznawanie liter (zapisanych pismem drukowanym – nie dotyczy dwuznaków),
  • odczytywanie krótkich wyrazów składających się maksymalnie z 4 liter drukowanych bez dwuznaków,
  • układanie krótkich zdań,
  • dzielenie zdań na wyrazy,
  • wyodrębnianie głosek oraz rozróżnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej,
  • dzielenie wyrazów na sylaby oraz liczenie sylab,
  • rozpoznawanie figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),
  • porównywanie długości, wielkości przedmiotów: krótszy – dłuższy; mniejszy – większy,
  • przeliczanie elementów w zakresie 10 (znajomość cyfr 0-9),
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 na konkretach,
  • wymienianie nazw pór roku w kolejności ich występowania oraz nazw dni tygodnia;

Sprawność grafomotoryczna:

  • kreślenie liter drukowanych i cyfr na gładkiej kartce papieru,
  • odwzorowywanie szlaczków w liniach i kratkach,
  • określanie kierunków i miejsca na kartce papieru (prawo, lewo, góra, dół, środek).

Jak przeprowadzamy rekrutację?

1. Metody i narzędzia

  • obserwacja ukierunkowana (na podstawie arkusza obserwacji)
  • karty pracy
  • wywiad z dzieckiem
  • rozmowa z rodzicem
  • test psychologiczny

2. Przebieg rekrutacji

Część I: 120-minutowe spotkanie w kilkuosobowej grupie dzieci (dziewczynki i chłopcy w zbliżonym wieku), prowadzone przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej i obserwowane przez psycholożkę.

Część II: indywidualne 30-minutowe spotkanie ze szkolną psycholożką.

Co decyduje o przyjęciu do szkoły?

O przyjęciu dziecka do I klasy Szkoły Podstawowej Paderewski decyduje liczba punktów uzyskanych podczas całego procesu rekrutacyjnego.

Kandydat/ kandydatka może uzyskać w postępowaniu rekrutacyjnym maksymalnie 100 punktów, w tym:

  • 50 pkt przyznawanych przez psycholożkę (rozwój emocjonalny, rozwój społeczny oraz dojrzałość intelektualna – p. 1-3 w Co jest dla nas ważne?),
  • 50 pkt przyznawanych przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej (opanowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego – p. 4 w Co jest dla nas ważne?).

W przypadku, gdy liczba kandydatów spełniających warunki przyjęć do MSP Paderewski przewyższy liczbę miejsc, pierwszeństwo przyjęcia do szkoły przysługuje dzieciom, które mają starsze rodzeństwo w Szkołach Paderewski.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z: