MegaMisja – Psotnikowe wyzwania

22 kwietnia 2018

Dział 5 Kreatywne korzystanie z mediów

W tym dziale dzieci dowiedziały się,jak w kreatywny sposób korzystać z różnych mediów i za pomocą cyfrowych narzędzi przetwarzać zdjęcia, obrazy czy dźwięki. Dzieci odwiedziły fotograficzne laboratorium, w którym nie tylko robi się zdjęcia, ale i demaskuje najczęściej popełniane przez fotografów błędy i układa z fotografowanych obiektów autorskie kompozycje. Dowiedziały się m.in. jak wygląda perspektywa ptasia i żabia, a także zgłębiły tajniki zasady trójpodziału. Dzieci stworzyły autorski dźwiękowy przewodnik, nagrywały odgłosy, które możemy usłyszeć w szkole: podczas lekcji, przerwy, na świetlicy, na stołówce czy w szatni. Przewodniki posłużyły nam do krótkiej gry w „zgadnij, jaki to dźwięk”. W jaki sposób możemy wykorzystać narzędzia cyfrowe na potrzeby własnej ekspresji twórczej? Dzieci przekonały się o tym budując opowieść za pomocą cyklicznych, powiązanych ze sobą obrazów oraz przekładając ją na język fotografii, dzięki wykorzystaniu aparatów cyfrowych oraz tabletów.

Dział 6 Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach

Dzieci miały okazję rozpakować tajemniczą paczkę pełną informacji i wyzwań związanych z bezpieczną komunikacją w internecie. Zostały także pogromcami niesfornego wirusa. W tym celu nauczyły się m.in. jak ustawić mocne hasło, poradzić sobie ze spamem oraz podejrzanymi mailami.  Poznały opowiadanie „Publikowanie w internecie – historia Pocztówkowej Krainy”, które przestrzega przed nieprzemyślanym publikowaniem w sieci informacji, zdjęć i filmików o sobie i innych. Na zajęciach mówiliśmy również o mocy tajemnicy. Jedną z najważniejszych cech przyjaciół jest umiejętność dochowania tajemnicy. Kiedy decydujemy się nią podzielić z drugą osobą, liczymy, że ta nie powtórzy jej nikomu. Są jednak wyjątkowe sytuacje, w których można, a nawet trzeba przekazać zaufanemu dorosłemu czyjąś tajemnicę, mając na względzie dobro tej osoby. Jak rozpoznać tego typu sytuację i mądrze zareagować? Dzieci miały okazję bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu, analizując przygotowane przez siebie krótkie scenki.

Dzięki ogromnemu zaangażowaniu dzieci w zajęcia Psotnik przesłał nam kolejną nagrodę: artykuły plastyczne, audiobooki oraz grę planszową! Dziękujemy Psotniku :):):)

All-focus

All-focus