Miło jest wspomnieć, jak klasa 2a na lekcjach stacjonarnych, w ramach Unitu 4 (Jak działa świat?) badała świat roślin i zwierząt na biegunach północnym oraz południowym. Poznała też warunki i sposób życia Inuitów. Uczniowie zainspirowani lekturą pt. „Zaczarowana zagroda” wcielili się w polarników – badaczy Zimowej krainy i Lodowej pustyni.
W projektach opracowanych i wykonanych indywidualnie lub w zespołach, pokazali to czego się dowiedzieli na zajęciach tematycznych i co zwróciło ich uwagę podczas własnych poszukiwań. Wykazali się ogromną kreatywnością. Przygotowali i przedstawili prezentacje multimedialne, pojawiły się makiety Antarktydy i Arktyki oraz stacji polarnych.
Drugoklasiści zaprosili pierwszoklasistów na wystawę, którą sami przygotowali, by móc podzielić się swoją nową wiedzą. Młodsi koledzy rozpoznawali zwierzęta, oglądali stację badawczą, rozmawiali o technikach wykonania makiet i zwierząt.
To były naukowe, interesujące i radosne zajęcia projektowe.