Uczniowie byli bardzo zaangażowani i wynieśli sporo wartościowych informacji, dotyczących zachowania bezpieczeństwa podczas ferii oraz sposobów niesienia pomocy lekarskiej, pierwszego reagowania podczas wypadków o różnych źródle.
Mieli okazję w praktyce przećwiczyć właściwe zachowania w przypadku skaleczeń, oparzeń, utraty przytomności, różnych zagrożeń zdrowia. Wielu uczniów zgłosiło zdecydowaną chęć zostania w przyszłości lekarzami, albo weterynarzami. Takie zajęcia dodają pierwszaczkom pewności siebie, uczą dystansu w razie wypadków, zachowania zdrowego rozsądku i wrażliwości w niesieniu pomocy. A strzykawki, kroplówki, bandaże, patyczki, pojemniczki do pobierania materiałów do badań, maseczki, czepki i inne narzędzia lekarskie nie będą straszyć, bo dzieci już wiedzą, że są bardzo potrzebne w ratowaniu zdrowia i życia.
Po zajęciach dzieci opowiadały, czego się nauczyły i wykonały samodzielnie laurki – to ich wyraz podziękowania dla Pana doktora. Wzajemna komunikacja i relacje między ludźmi w celu niesienia i uzyskania pomocy to tematy w ramach III tematu międzyprzedmiotowego PYP: Jak wyrażamy siebie? A pojęcia kluczowe towarzyszące zajęciom pierwszaków to: odpowiedzialność, funkcja, refleksja. I te właśnie treści uczniowie mieli okazję pogłębiać na lekcjach.