Miniony piątek był dla uczniów klas 5, 6 i 7 inny niż zwykle. Choć lekcje w Paderewskim prowadzone są w sposób ciekawy, nauczyciele postanowili dodatkowo wsłuchać się w potrzeby uczniów, zmęczonych przedłużającą się „nauką zdalną” i zaproponowali im Dzień Projektów.
Uczniowie realizowali różnorodne zadania, często w grupach i co najważniejsze, bez ekranów! Projekty miały charakter interdyscyplinarny, zgodnie z założeniami realizowanego przez uczniów naszej szkoły programu międzynarodowego IB Middle Years Programme.
W klasach 5 powstał projekt „Animals around the world” łączący geografię i język angielski. Dzieci tworzyły i prezentowały wybrane zwierzę i jego środowisko. Ważna była kreatywność w doborze formy oraz sposób prezentacji zdobytej wiedzy w języku angielskim. Na lekcji geografii, wspólnie z nauczycielką, dzieci umieściły swoje prace na wirtualnej mapie świata.
Klasy 6 realizowały projekt pod hasłem „Znane z biologii, ukryte w sztuce” i zgłębiały tajniki symboliki zwierząt w ramach biologii, filozofii, j. angielskiego i plastyki. Uczniowie wybierali gatunek ptaka lub ssaka i tworzyli przepiękne prace plastyczne w technice monotypii oraz opis systematyczny i opis gatunku w języku angielskim.
Uczniowie klas 7 zajęli się tematem uczciwości uczniowskiej w projekcie pt: „Kto, jak i dlaczego ściąga” w ramach języka polskiego i plastyki. Młodzież pisała samodzielnie i odręcznie list na temat dotyczący sytuacji ściągania. Każdy uczeń miał też wysłać swój list do wylosowanej osoby z klasy pocztą tradycyjną. Drugim zadaniem było odręczne wykonanie komiksu pokazującego konsekwencje ściągania. Uczniowie pracując w grupach, wymyślali własną prawdopodobną i realną fabułę. Projekt pozwolił im głębiej zrozumieć istotę oraz wagę samodzielnej i uczciwej pracy.
Dzień Projektów spodobał się naszym uczniom. Bardzo pozytywnie wypowiadali się o pracy wspólnej i braku regularnych lekcji, o czym świadczą ich wypowiedzi poniżej:
Inicjatywa realizowana również w ramach projektu „Doskonalenie nauczania interdyscyplinarnego i problemowego w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Paderewski w Lublinie”, który jest finansowany z Funduszy Europejskich Wiedza Edukacja Rozwój.