Jesteśmy PRO… wobec świata przyrody, Ziemi i ludzkości [ZDJĘCIA]

18 czerwca 2019

Rośliny i zwierzęta potrzebują odpowiednich warunków, aby przetrwać – to myśl przewodnia poziomu klas trzecich, VI tematu międzyprzedmiotowego PYP: podział zasobów – planety.

W maju i czerwcu nasze zajęcia krążyły wokół kierunków:

  • Przyczyna wymierania niektórych gatunków zwierząt i roślin
  • Wpływ działalności człowieka na obecny i przyszły stan przyrody
  • Odpowiedzialność człowieka za obecny i przyszły stan przyrody
  • Zmiany „małymi krokami” wpływają na poprawę sytuacji i naszego otoczenia w przyrodzie
  • Skutki globalnego ocieplenia klimatu i sposoby jego zapobiegania

Aby zagłębić się w powyższe zagadnienia i poznać je na miarę własnych możliwości, korzystaliśmy z różnych źródeł, uczestniczyliśmy w warsztatach, wycieczkach tematycznych, nawiązywaliśmy do tego, czego nauczyliśmy się w klasie 1, 2, 3 i w życiu codziennym.

Szukaliśmy odpowiedzi m.in. na zagadnienia:

  • Które ze zwierząt są chronione i dlaczego?
  • Które zwierzęta i w jaki sposób możemy objąć ochroną własnymi lub rodzinnymi środkami?
  • Jak zadbać w Polsce i na świecie o zwierzęta , żeby zadbać o zwiększenie populacji?
  • Jak zmienność klimatu wpływa na środowisko, zwierzęta, ludzkość? W jakim celu obejmuje się ochroną dane zwierzęta?
  • A temat zadania sumującego: Nasza planeta Ziemia – Kiedy ją ochronimy… Kiedy ją zaniedbamy…

Podczas różnorodnych zajęć tematycznych trzecioklasiści wykazywali się pomysłowością, zaangażowaniem, rozumieniem treści i wykorzystali swoje doświadczenia oraz umiejętności.

I tutaj korzystaliśmy z zajęć tematycznych m.in. podczas: wycieczki do Centrum Kopernika i Planetarium, zakładania ogródków szkolnych, dbania o klasowe kąciki przyrodnicze, wspominanie wyjścia do kina na film m.in. pt. „ Mia i biały lew”, aktywne uczestnictwo w warsztatach w Seaquest, Dinoquuest, przy pokazach edukacyjnych VR, wycieczki do MPWiK.

Należy też wspomnieć, że najczęstszą tematyką prac na Szkolny Talent Show były zwierzęta – np. „Kotek za oknem” Martynki z 3a, „Kot” i „Sowa” – Wiktorii z 3a – a „Lisek” Lenki z kl. 3b zdobył główną nagrodę.

Cieszymy się, że nasi uczniowie okazują zrozumienie i serce dla przyrody i naszej planety Ziemi ☺.