Od wielu lat należymy do Klubu SUS (Szkół Uczących Się). Zaproszenie do Laboratorium SUS zostało skierowane przez CEO (Centrum Edukacji Obywatelskiej – jedną z najważniejszych instytucji edukacyjnych w Polsce) do wybranych placówek, zaawansowanych w doskonaleniu uczenia się i nauczania, gotowych na intensywną pracę nad poszukiwaniem oraz wdrażaniem nowych rozwiązań.
Laboratoria Szkoły Uczącej Się to elitarna grupa szkół, które wykorzystują i rozwijają praktyki współpracy nauczycieli w modelowy sposób, wypracowują materiały edukacyjne oraz kształcą nauczycieli-liderów, a także organizują konferencje i spotkania otwarte.
Jako szkoła laboratoryjna pracujemy nad pogłębieniem wiedzy i doskonaleniem pracy z uczniami. Naszym zadaniem będzie też upowszechnianie wśród innych szkół, zrzeszonych w Klubie SUS, wypracowanych przez naszych nauczycieli efektywnych sposobów pracy z uczniami. To docenienie naszych osiągnięć i zachęta, by – jako eksperci – dzielić się nimi z innymi szkołami.
Obszarem, który szczególnie chcemy rozwijać i pokazywać na zewnątrz jest projektowanie lekcji z uwzględnieniem wiedzy o efektywnym uczeniu się. Jego koordynatorką na całą Polskę jest nasza nauczycielka historii, p. Edyta Wąsik, która poniżej opowiada o ocenianiu kształtującym, będącym bardzo istotnym elementem pracy z uczniami, praktykowanym w Paderewskim.