Szkolenie o fińskim systemie nauczania

6 maja 2021

Nauczycielki MSP poszerzają kwalifikacje w ramach projektu PO WER. 

Czy wiecie co ma największy wpływ na naukę? Według prof. Johna Hattiego są to m.in. samoocena, relacje nauczyciel-uczeń, nauczanie oparte na rozwiązywaniu problemów oraz cele będące wyzwaniem. Czynniki te są również jednymi z najważniejszych elementów edukacji w programie międzynarodowym IB, opartym na wartościach i globalnej perspektywie.

Magdalena Deruś i Monika Mikołajczuk, nauczycielki MSP Paderewski, właśnie rozpoczęły trzydniowe szkolenie (finansowane w ramach projektu PO WER) o fińskim systemie nauczania, pozytywnie ocenianym przez pedagogów na całym świecie. Dowiedzą się, które praktyki można wcielić w nasze działania. Założenia fińskiego „phenomenon based learning” PhBL , promującego multidyscyplinarną formę edukacji, w której uczniowie uczą się tematu lub koncepcji w podejściu holistycznym, a nie przedmiotowym,  są bardzo bliskie programowi IB PYP. Co roku nasi uczniowie badają na lekcjach 6 tematów międzyprzedmiotowych (Kim jesteśmy? Gdzie jesteśmy w czasie i przestrzeni? Jak wyrażamy siebie? Jak się organizujemy? Jak działa świat? Podział zasobów planety.) – w każdym roku szkolnym mają inną myśl przewodnią.

Nauczycielki podzielą się z gronem pedagogicznym uzyskaną wiedzą, która pozwoli nam doskonalić to, co wg Hattiego ma tak ogromny wpływ na naukę – nauczanie oparte na rozwiązywaniu problemów i stawianiu celów, będących wyzwaniem.

 

Projekt „Doskonalenie nauczania interdyscyplinarnego i problemowego w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Paderewski w Lublinie jest finansowany z Funduszy Europejskich Wiedza Edukacja Rozwój.

 

 

Współpraca: