Warsztaty PYP – podsumowanie Unitu 3

16 lutego 2022

Zapraszamy do obejrzenia relacji z zajęć inspirowanych hasłem: „Jak wyrażamy siebie”.

Na skalnej ścianie rysunki zwierząt i myśliwi, odciśnięta dłoń – dlaczego ludzie prehistoryczni tworzyli malowidła? Skąd w człowieku taka potrzeba? Kluczem do odpowiedzi na to pytanie, mogą być emocje.
Klasy I grały w artystyczne memory, rozwiązywały rebusy, aby odkryć różnice między „portretem” a „autoportretem”, by na końcu dać upust swoim emocjom – powstały zachwycające prace, którymi się z Państwem dzielimy.

Kwiaty kwitnącej wiśni, skośnookie dziewczęta w kimono, czy majestatyczna góra Fudżi. Na innych pracach maski, bumerangi lub pięknie zdobione dłonie. Zadaniem klas II było stworzenie cyklu prac inspirowanych sztuką różnych kontynentów. Rozmawialiśmy o tym jak ludzie na całym świecie wyrażają swoją kulturę, tradycje i siebie. W sztuce różnych krajów szukaliśmy tego, co ją wyróżnia i czyni wyjątkową.

Czy wiesz z jakiego kraju pochodzi opowieść o drewnianym, niesfornym chłopcu? A jeśli Ci podpowiem, że po włosku sosna to „Pino”… Bajki i baśnie, powstawały i nadal powstają we wszystkich zakątkach świata. Kochamy słuchać opowieści, ponieważ bawią nas i uczą. Jakie historie lubimy i jak można je opowiadać – to było zadanie klas III. Każda z grup, przygotowała krótkie przedstawienie na podstawie baśni z różnych części świata.

 

 

 

Współpraca: