Wycieczka klas 7 do Poznania, Gniezna i Biskupina

16 maja 2023

Uczniowie klas 7 w dniach 8 – 11 maja 2023 r. wzięli udział w wycieczce do Poznania, Gniezna i Biskupina.

Pierwszego dnia, w poznańskim Muzeum Rogala, poznawaliśmy tajniki wypieku tradycyjnych rogali świętomarcińskich. Ochotnicy uczestniczyli w przygotowaniu smakołyków krok po kroku. Pokaz wypieku rogali zakończył się degustacją.

Kolejny dzień spędziliśmy w Poznaniu. W Muzeum Brama Poznania zgłębialiśmy historię początków państwa polskiego i wyspy katedralnej Ostrów Tumski. Zamiast tradycyjnych eksponatów, znajdują się tam multimedialne ekspozycje i interaktywne stanowiska, zapewniające wspaniałe efekty wizualne. Następnie poznaliśmy ciekawostki o mieście, z przewodnikiem zwiedzając Ostrów Tumski z gotycką katedrą i słynna Złotą Kaplicą – mauzoleum Mieszka I i Bolesława Chrobrego, a także Stary Rynek z ratuszem, kościół Franciszkanów, rynek. Na koniec w Poznańskiej Palmiarni podziwialiśmy wystawę tulipanów i wiele innych gatunków roślin, ptaki egzotyczne oraz ryby z różnych kontynentów.

Kolejnym punktem była wycieczka do Gniezna. Dzień rozpoczęliśmy od lekcji w Muzeum Początków Państwa Polskiego „Jak żyli ludzie 1000 lat temu?”. Uczniowie mieli okazję np. przymierzyć średniowieczne stroje i zobaczyć ówczesne zabawki. Oglądaliśmy również słynne Drzwi Gnieźnieńskie w katedrze. Później udaliśmy się do Biskupina, pierwszej osady na ziemiach polskich.

Ostatniego dnia byliśmy w Ostrowie Lednickim na warsztatach „Magiczna mikstura lednicka – średniowieczny pakiet edukacyjny”. Podczas zajęć oglądaliśmy biżuterię, instrumenty muzyczne, przedmioty kultu i broń. Ochotnicy mogli też wcielić się w postać Słowianki i woja.

Podsumowując wycieczkę, uczniowie przyznają, że najbardziej podobały im się: zabawne warsztaty wypieku rogali, karmienie rybek w palmiarni oraz przymiarki średniowiecznych strojów. Przy pięknej pogodzie podziwialiśmy piękne krajobrazy i zgłębialiśmy historię początków państwa polskiego na ciekawych zajęciach. Wieczory spędziliśmy na integracji podczas gier i zabaw na świeżym powietrzu.