Jak wygląda praca nad projektem interdyscyplinarnym? Uczniowie wybierają temat, a następnie ustalają z nauczycielami metody badawcze i plan pracy. Istotnym elementem pracy jest umiejętne i krytyczne wykorzystanie technologii informacyjnych.
W ramach projektu interdyscyplinarnego uczniowie wchodzą w rolę naukowców i wynalazców. Kształcą umiejętności zarządzania czasem i informacjami, rozwijają znajomość terminologii angielskiej, jak i umiejętność wykorzystania jej w prezentacji ustnej.
Zapraszamy do obejrzenia wideo, w którym uczniowie z klas 2 i 3 opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z realizacją projektów.
Zachęcamy również do zapoznania się z projektem Magdaleny Kseniak.
Jej praca dotyczyła systemów liczbowych używanych w przeszłości i dziś, ich zalet i wad. Uczennica wskazała pozostałości historycznych systemów liczbowych, które ciągle używamy. Magda w swojej pracy szczególną uwagę zwracała na rozwinięcia ułamków zwykłych w systemach pozycyjnych. Zastanawiała się, jaka podstawa systemu byłaby (pod kątem dokładności zapisu najczęściej używanych ułamków: 1/2, 1/3, 1/4) najlepsza. Magda jako produkt stworzyła stronę internetową.