Uczniowie tęsknią za bezpośrednią współpracą – wyczekują momentu, by wreszcie udać się na zagraniczne wypady projektowe do znajomych szkół. W oczekiwaniu na fizyczne spotkania i odkładane (w związku z sytuacją pandemiczną) wizyty partnerskie, LO Paderewski, jako koordynator główny projektu – zorganizował wirtualne spotkanie dla uczniów ze wszystkich szkół partnerskich (z Czech, Grecji, Litwy, Rumunii i Polski).
Odbyło się 22 kwietnia na platformie Zoom. Łączyło elementy pracy warsztatowej, działań w grupach oraz dyskusji i rozmów na forum, a poprowadziła je nasza szkolna psycholog, Małgorzata Szpiłyk. Tematyka spotkania oscylowała wokół treści poruszanych w pracy projektowej modułu 1: Happi:nation! (skupionym na zgłębianiu pojęcia szczęścia w różnych dziedzinach życia i nauki oraz poszukiwaniu zindywidualizowanego algorytmu na szczęście) i modułu 2: De-stress yourself! (ukierunkowanym na badanie źródeł, objawów, skutków oraz sposobów radzenia sobie ze stresem).
Pracując w międzynarodowych grupach, uczniowie dzielili się swoimi przepisami na szczęście, spostrzeżeniami dotyczącymi tego, co zaburza nasz dobrostan, wspierali się pomysłami na zmianę nastawienia na pozytywne i na wyrobienie sobie nawyku wdzięczności. Małgorzata Szpiłyk z kolei zapoznała wszystkich z ideą „mindfulness”, czyli ćwiczeniami uważności, jako sposobu dla zapobiegania i ujarzmiania stresu.