IB DP to program wyjątkowy i prestiżowy, który w naszej szkole rozwija uczniów wszechstronnie, a jednocześnie otwiera im drogę na światowe uczelnie! Opiera się na innych podstawach programowych oraz kładzie większy nacisk na umiejętności zastosowania wiedzy oraz analizę problemów i zjawisk, które nie zawsze są wcześniej znane uczniom.
według badań absolwenci programu IB częściej odnoszą sukcesy akademickie i kończą najlepsze uniwersytety z wyróżnieniem;
bsolwenci programu podkreślają, że czują się dobrze przygotowani do podjęcia studiów uniwersyteckich, szczególnie w odniesieniu do wykorzystania umiejętności akademickich, takich jak pisanie dłuższych prac, zarządzanie niezależną pracą i czasem, krytyczne myślenie i umiejętności badawcze;
czelnie, zarówno w Polsce, jak i na świecie, doceniają absolwentów programu międzynarodowego IB, oferując im często bardzo preferencyjne warunki przyjęć;
uczniowie przygotowują się do życia w prawdziwym świecie dzięki naciskowi na kształcenie umiejętności kluczowych oraz cech Ucznia IB.
Przedmioty i profile klas
W ramach programu IB DP uczeń wybiera 6 przedmiotów, w tym przynajmniej trzy z wybranych przedmiotów muszą być nauczane na poziomie HL (Higher Level – poziom rozszerzony), reszta jest nauczana na poziomie SL (Standard Level – poziom podstawowy). Uczeń wybiera po jednym przedmiocie z następujących grup:
GRUPA 5: Obowiązkowa jest też nauka matematyki. Ten przedmiot jako jedyny jest nauczany w dwóch trybach: Mathematics: analysis and approaches, czyli matematyka teoretyczna, rekomendowana na kierunki politechniczne, matematyczne i informatykę (poziom HL lub SL) albo Mathematics: applications and interpretation, czyli matematyka stosowana, rekomendowana na kierunki medyczne, biznesowe i humanistyczne (poziom HL lub SL).
GRUPA 6: W naszej szkole w tej grupie możliwy jest wybór dowolnego dodatkowego przedmiotu z grup 2-5.
Oprócz nauki 6 wybranych przedmiotów obowiązkowym elementem programu są również:
Teoria Wiedzy - TOK (Theory of Knowledge), czyli przedmiot będący kursem krytycznego myślenia, mający na celu nauczenie uczniów, jak radzić sobie z ogromem informacji napływających do nas w dzisiejszym świecie i odróżnić prawdę od fałszu, wiarygodne źródło informacji od niewiarygodnego;
Extended Essay, czyli niezależne, samodzielne badanie z wybranej przez ucznia dziedziny, którego zwieńczeniem jest esej zawierający 4000 słów;