Zajęcia cheerleaders to zajęcia dla dziewcząt, które chcą rozwijać się tanecznie. To wspaniała okazja, aby dziecko nabyło umiejętności wykonywania podstawowych kroków tanecznych, a także zapoznało się z różnymi formami tańca.
Praca z muzyką wyrabia poczucie rytmu, słuchu. Taniec kształtuje koordynację ruchową, płynność i estetykę oraz pozytywnie wpływa na sylwetkę, niwelując wady postawy. Zajęcia te bardzo dobrze wpływają również na umiejętność pokonywania nieśmiałości i wspierają budowanie poczucia własnej wartości, wiary w siebie.
Dla klas: 4, 5, 6
Na zajęciach poznamy podstawy komputerowej obróbki obrazu oraz zapoznamy się z podstawowymi pojęciami stosowanymi w fotografii.
Przykładowe tematy zajęć:
Zajęcia przybliżą dzieciom rolę technologii informatycznej oraz cyfryzacji we współczesnym świecie.
Członkowie klubu nie tylko pogłębiają swoją wiedzę z zakresu programowania oraz obsługi i budowy urządzeń komputerowych, ale także zastanawiają się nad możliwościami i zagrożeniami, jakie niesie wszechobecna technologia cyfrowa. Przedmiotem refleksji uczniów są także gry komputerowe oraz zasady świadomego i bezpiecznego korzystania z tego interaktywnego medium.
Dla klas: 3, 4, 5
Matematyka jest nie tylko królową nauk. Kształci także logiczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
Podczas spotkań Klubu uczniowie poszerzają zakres swojej wiedzy o dodatkowe zagadnienia matematyczne. Rozwiązują również nietypowe zadania, przygotowując się w ten sposób do udziału w konkursach matematycznych.
Dla klas: 4, 5
Otwórz Drzwi Wyobraźni. Klub młodego czytelnika tworzą uczestnicy w różnym wieku. Łączy ich pasja do czytania i poznawania nowych książek. Podczas zajęć w klubie rozbudzamy dziecięcą wyobraźnię poprzez: korzystanie z teatrzyku obrazkowego Kamishibai przy czytaniu książek, inspirujące rozmowy na temat przeczytanych utworów, tworzenie własnych opowiadań, wystawy prac plastycznych związanych z książkami.
Celem zajęć w klubie młodego czytelnika jest rozwijanie jego zainteresowań i pasji. Kształtujemy nawyk sięgania po książkę jako źródła informacji, wzbogacania słownictwa, rozwijania kreatywności, samodzielnego myślenia, wyrażania emocji.
Dla klas: 2, 3, 4, 5
Czy w kałuży można odkryć życie?
W klubie skupimy się na badaniu bioróżnorodności w skali mikro (pod lupą i mikroskopem) oraz makro (na przyrodniczych spacerach).
Uczestnicy zajęć będą poznawać gatunki i ich znaczenie w przyrodzie. Nauczą się wykonywać preparaty mikroskopowe, obsługiwać program do robienia zdjęć mikroskopowych, planować doświadczenia przyrodnicze i rozpoznawać lokalną florę i faunę.
Dla klas: 4, 5
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7
Sztuka to nie tylko zbiór kolorów i kształtów – to sposób na wyrażanie siebie, odkrywanie nowych wymiarów wyobraźni oraz rozwijanie umiejętności, które kształtują nas przez całe życie.
Mała Akademia Sztuki oferuje przestrzeń, w której dzieci i młodzież mogą zgłębiać tajniki „sztuk pięknych”. To magiczna oaza, gdzie świat barw, form i technik otwiera przed uczestnikami nieograniczone możliwości.
Nie tylko rysunek i malarstwo, ale też rzeźba, ceramika, grafika i wiele innych technik – każde zajęcia to nowa przygoda, nowa okazja do odkrywania i poszukiwania. Uczymy zarówno konkretnych umiejętności, jak i inspirujemy do myślenia kreatywnego, do eksperymentowania i odważnego wyrażania siebie poprzez sztukę.
W Małej Akademii Sztuki wierzymy, że każdy ma w sobie artystę. Dziecko może stać się częścią artystycznej społeczności, gdzie każdy kolor, pociągnięcie pędzla i kształt mają znaczenie.
Dla klas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Podczas zajęć z polskiego języka migowego (PJM) uczestnicy dowiedzą się więcej o świecie osób G/głuchych i ciszy. Dzięki zabawom i ćwiczeniom, uczniowie nauczą się podstawowych słów z PJM i sposobów komunikacji. Dowiedzą się jak wykorzystać i odczytywać przestrzeń w rozmowie. Język migowy rozwija również sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchowa, a dla nieśmiałych jest szansą przełamania się.
W programie: pierwszy kontakt, daktylografia, liczby 1-1 000 000, rodzina, kolory, czas (godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku), jedzenie, kraje i miasta Polski, czynności dnia codziennego, zwierzęta, zadawanie pytań w PJM.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Jak odnaleźć wartościowe treści w internetowym natłoku informacji? Gdzie kończy się nauka, a zaczynają szkodliwe mity? Czym się różni astrologia od astronomii? Czy da się nauczyć języka obcego bez wysiłku w trzy tygodnie? Co możemy zobaczyć na naszym nocnym niebie?
W jaki sposób nowe technologie i odkrycia naukowe zmieniają nasz świat?
To tylko część pytań, na które uczniowie wspólnie z prowadzącym poszukają odpowiedzi.
Dla klas: 4, 5, 6
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 2, 3, 4, 5, 6, 7
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Mnemotechniki – techniki pamięciowe, czyli sprytne sposoby na zapamiętywanie. Stosowanie mnemotechnik opiera się na wykorzystywaniu naturalnych zasobów, takich jak: wyobrażenia, skojarzenia, wizualizacje, a nawet ruch ciała.
Sketchnoting to niebanalny sposób tworzenia indywidualnych notatek, z których chce się uczyć i dzięki którym łatwiej przyswaja się wiedzę. Co będziemy robić na zajęciach? Przede wszystkim sprawiać, aby nasz mózg lubił nasze notatki, tak więc rysować i tworzyć bank swoich ikon.
Dla klas: 5, 6, 7
Zajęcia łączą wiedzę humanistyczną z umiejętnościami matematycznymi, kształtują pozytywne postawy społeczne i emocjonalne.
Korzyści wynikające z gry w szachy to: dobra zabawa, umiejętność kreatywnego, strategicznego i logicznego myślenia, rozwój pamięci przestrzennej oraz rozwój cech takich jak: dyscyplina, cierpliwość, koncentracja.
Dla klas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zapraszamy na zajęcia taneczne ze szczególnym uwzględnieniem nauki tańca towarzyskiego. Będziemy wykonywać ćwiczenia rytmiczno-ruchowe, które poprawiają koordynację oraz sprawność, a także uwrażliwiają na rytmiczną budowę utworów muzycznych.
Uczymy podstawowych tańców, tj. walc angielski czy wiedeński, cha-cha, samba, polka, rock and roll, street dance, disco z elementami tańca nowoczesnego. Na bazie prostych elementów dzieci uczą się kroków i choreografii.
Nasz program zajęć wzmacnia aktywność ruchową dzieci, kształtuje piękną sylwetkę, pozwala na redukcję skrzywień kręgosłupa, poprawia wytrzymałość i siłę, aktywizuje stawy oraz likwiduje np. płaskostopie. Taniec kształtuje takie cechy charakteru jak pewność siebie czy umiejętność zachowania w grupie. Jest dobrym sposobem na stres.
Teatr – spotkanie rzeczywistości z magią sztuki. Wkraczając w świat artystyczny, uczniowie mają okazję rozwijać wrażliwość i elastyczność. Zajęcia z teatru wpływają na wszechstronny rozwój osobowości oraz samodzielnego myślenia.
Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję pobudzić swoją wyobraźnię i kreatywność, ucząc się przy tym pracy w zespole. Spotkania artystyczne kształcą otwartość, pomagają odnaleźć się w grupie, co pozytywnie przekłada się na relacje z rówieśnikami.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zajęcia nie tylko dla przyszłych pisarzy i pisarek, ale także dla wszystkich, którzy lubią przelewać swoje myśli na papier. Uczniowie nauczą się, jak budować zajmującą akcję i jak zaintrygować czytelnika charakterem stworzonych przez siebie postaci.
Ponieważ nie ma pisania bez czytania, przeznaczamy czas na przyjrzenie się, jak to samo robią mistrzowie literatury, wzorując się na nich i poznając ich książki.
Zapraszamy na warsztaty osoby, które chcą rozwijać swoją kreatywność i pracować nad sprawnością językową.
Dla klas: 4, 5, 6
Projektowanie to ciekawe zajęcia dla tych uczniów, którzy lubią kreować swoją osobowość i rzeczywistość dookoła; którzy interesują się modelingiem, bawi ich tworzenie i łączenie różnych materiałów.
Na zajęciach z projektowania uczniowie mają możliwość bawić się różnymi tkaninami. Uczymy się się szyć, haftować i projektować ubrania. Tworzymy skrzynki własnych narzędzi i portfolia pomysłów.
Zajęcia krawiecko-projektowe uczą umiejętności, które z pewnością przydadzą się w życiu codziennym, a przy tym uruchamiają wyobraźnię i trenują zdolności manualne.
Dla klas: 2, 3, 4, 5
Na zajęciach uczniowie dowiedzą się jak powstają rzeźby, nauczą się wykonywać proste formy i odlewy z materiałów takich jak gips, wosk, czy … Czekolada! Odkryją tajniki kształtowania przeróżnych mas plastycznych przy pomocy odpowiednich narzędzi.
Uczniowie poznają też nieco historii rzeźby. Po zajęciach dzieci będą wiedziały jak odróżnić wybierak od gładzika, a wykonanie konstrukcji nie będzie dla nich trudnością.
Modelina? Plastelina? Glina? A może papier? Ograniczać nas będzie jedynie wyobraźnia!
Obowiązuje składka semestralna na materiały do zajęć: 50 zł od osoby.
Dla klas: 2, 3, 4, 5