Zastanawialiście się kiedyś, jak można połączyć oglądanie filmów, rozmowy i jedzenie? Tak właśnie się dzieje podczas spotkań naszego Klubu! Oglądamy wciągające produkcje, dyskutujemy o nich, a kiedy trzeba – kulturalnie się spieramy.
Na spotkaniach klubu analizujemy gatunki filmowe, budujemy światopoglądy i wyrabiamy własne opinie, a przede wszystkim wspólnie spędzamy czas. Wszystko po to, by odważnie patrzeć w filmową przeszłość i przyszłość.
Zapraszamy miłośników i miłośniczki kina i przygód, zapalonych rozmówców i zapalone rozmówczynie, chętnych poszerzyć wiedzę filmową.
Dla klas: 5, 6
Podczas zajęć będziemy poznawać podstawowe ćwiczenia fitness, a także techniki rozciągające i wyciszające ciało. Uczniowie wykonują treningi dostosowane do możliwości i potrzeb grupy.
Celem zajęć jest zachęcenie uczniów do podejmowania aktywności fizycznej, jak również poznanie technik wyciszania i odstresowania. Na treningach pojawią się elementy stretchingu, jogi oraz relaksacji.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Debaty oxfordzkie – sztuka dyskusji, mowa ciała. Debata oxfordzka jest czymś więcej niż tylko ćwiczeniem retoryczną, intelektualną rozrywką. Na zajęciach kładziemy nacisk na etykę i estetykę komunikacji.
Debatowanie kształtuje u mówcy postawę odpowiedzialności za słowo, odnoszącego się z szacunkiem do adwersarzy. Zajęcia uczą być świadomym i krytycznym odbiorcą debaty publicznej, która umie bronić się przed manipulacją i potrafi ważyć swoje argumenty.
Na zajęciach wyrabiamy nawyki prowadzenia dobrej dyskusji.
Dla klas: 5, 6
Zajęcia cheerleaders to zajęcia dla dziewcząt, które chcą rozwijać się tanecznie. To wspaniała okazja, aby dziecko nabyło umiejętności wykonywania podstawowych kroków tanecznych, a także zapoznało się z różnymi formami tańca.
Praca z muzyką wyrabia poczucie rytmu, słuchu. Taniec kształtuje koordynację ruchową, płynność i estetykę oraz pozytywnie wpływa na sylwetkę, niwelując wady postawy. Zajęcia te bardzo dobrze wpływają również na umiejętność pokonywania nieśmiałości i wspierają budowanie poczucia własnej wartości, wiary w siebie.
Dla klas: 4, 5, 6
Komputer czy konsola to nie jedyne miejsce na walkę ze smokami, elfami i orkami. Klub miłośników fantasy i gier RPG zaprasza uczniów na wspólne pojedynki przy stole.
Celem naszego koła jest popularyzacja gier logicznych, strategicznych, fabularnych – a to wszystko z dala od monitorów. Uczniowie wcielą się w rolę maga, elfa albo złego orka i wspólnie zdecydujcie o losach drużyny.
Dla klas: 6, 7, 8
Zajęcia przybliżą dzieciom rolę technologii informatycznej oraz cyfryzacji we współczesnym świecie.
Członkowie klubu nie tylko pogłębiają swoją wiedzę z zakresu programowania oraz obsługi i budowy urządzeń komputerowych, ale także zastanawiają się nad możliwościami i zagrożeniami, jakie niesie wszechobecna technologia cyfrowa. Przedmiotem refleksji uczniów są także gry komputerowe oraz zasady świadomego i bezpiecznego korzystania z tego interaktywnego medium.
Dla klas: 3, 4, 5, 6
Wymyślne hafty na T-shirtach, wizjonerskie fotele na korytarzu szkolnym, półki na książki i pomoce w klasach, a może ogromny karmnik w kształcie rakiety na placu zabaw? To tylko kilka pomysłów do realizacji podczas zajęć Klubu.
Wspólnie wybieramy spośród nich najciekawsze, zaplanujemy działania i wykonujemy projekty. Autorskie pomysły wcielamy w życie, wykorzystując narzędzia i materiały zakupione dzięki programowi Laboratoria Przyszłości: młotki, wkrętarki, piły do drewna, pilniki, hafciarkę, maszynę do szycia, szydełka, obcęgi, wypalarkę do drewna i inne.
Dla klas: 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7
Sztuka to nie tylko zbiór kolorów i kształtów – to sposób na wyrażanie siebie, odkrywanie nowych wymiarów wyobraźni oraz rozwijanie umiejętności, które kształtują nas przez całe życie.
Mała Akademia Sztuki oferuje przestrzeń, w której dzieci i młodzież mogą zgłębiać tajniki „sztuk pięknych”. To magiczna oaza, gdzie świat barw, form i technik otwiera przed uczestnikami nieograniczone możliwości.
Nie tylko rysunek i malarstwo, ale też rzeźba, ceramika, grafika i wiele innych technik – każde zajęcia to nowa przygoda, nowa okazja do odkrywania i poszukiwania. Uczymy zarówno konkretnych umiejętności, jak i inspirujemy do myślenia kreatywnego, do eksperymentowania i odważnego wyrażania siebie poprzez sztukę.
W Małej Akademii Sztuki wierzymy, że każdy ma w sobie artystę. Dziecko może stać się częścią artystycznej społeczności, gdzie każdy kolor, pociągnięcie pędzla i kształt mają znaczenie.
Dla klas: 1-3, 4-8
Podczas zajęć z polskiego języka migowego (PJM) uczestnicy dowiedzą się więcej o świecie osób G/głuchych i ciszy. Dzięki zabawom i ćwiczeniom, uczniowie nauczą się podstawowych słów z PJM i sposobów komunikacji. Dowiedzą się jak wykorzystać i odczytywać przestrzeń w rozmowie. Język migowy rozwija również sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchowa, a dla nieśmiałych jest szansą przełamania się.
W programie: pierwszy kontakt, daktylografia, liczby 1-1 000 000, rodzina, kolory, czas (godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku), jedzenie, kraje i miasta Polski, czynności dnia codziennego, zwierzęta, zadawanie pytań w PJM.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Mnemotechniki – techniki pamięciowe, czyli sprytne sposoby na zapamiętywanie. Stosowanie mnemotechnik opiera się na wykorzystywaniu naturalnych zasobów, takich jak: wyobrażenia, skojarzenia, wizualizacje, a nawet ruch ciała.
Sketchnoting to niebanalny sposób tworzenia indywidualnych notatek, z których chce się uczyć i dzięki którym łatwiej przyswaja się wiedzę. Co będziemy robić na zajęciach? Przede wszystkim sprawiać, aby nasz mózg lubił nasze notatki, tak więc rysować i tworzyć bank swoich ikon.
Dla klas: 4, 5, 6
Zajęcia łączą wiedzę humanistyczną z umiejętnościami matematycznymi, kształtują pozytywne postawy społeczne i emocjonalne.
Korzyści wynikające z gry w szachy to: dobra zabawa, umiejętność kreatywnego, strategicznego i logicznego myślenia, rozwój pamięci przestrzennej oraz rozwój cech takich jak: dyscyplina, cierpliwość, koncentracja.
Dla klas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Teatr – spotkanie rzeczywistości z magią sztuki. Wkraczając w świat artystyczny, uczniowie mają okazję rozwijać wrażliwość i elastyczność. Zajęcia z teatru wpływają na wszechstronny rozwój osobowości oraz samodzielnego myślenia.
Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję pobudzić swoją wyobraźnię i kreatywność, ucząc się przy tym pracy w zespole. Spotkania artystyczne kształcą otwartość, pomagają odnaleźć się w grupie, co pozytywnie przekłada się na relacje z rówieśnikami.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zajęcia dla wszystkich, którzy lubią wymyślać i dzielić się swoimi historiami, jak i dla tych, którzy czekają na wenę lub szukają muzy. Na warsztatach będziemy pisać własne teksty oraz czytać utwory innych.
Na warsztatach z twórczego pisania szukamy inspiracji wokół nas, w naszych własnych historiach, ale też innych książkach, muzyce, sztuce, grach. Budujemy piórem światy, tworzymy postaci i kierujemy ich życiową drogą.
Przede wszystkim ćwiczymy pisanie opowiadań, ale również wierszy, baśni i piosenek. A przede wszystkim: wspólnie się dobrze bawimy i wspieramy w procesie pisania, zyskując grono wiernych czytelników.
Dla klas: 4, 5, 6