Zastanawialiście się kiedyś, jak można połączyć oglądanie filmów, rozmowy i jedzenie? Tak właśnie się dzieje podczas spotkań naszego Klubu! Oglądamy wciągające produkcje, dyskutujemy o nich, a kiedy trzeba – kulturalnie się spieramy.
Na spotkaniach klubu analizujemy gatunki filmowe, budujemy światopoglądy i wyrabiamy własne opinie, a przede wszystkim wspólnie spędzamy czas. Wszystko po to, by odważnie patrzeć w filmową przeszłość i przyszłość.
Zapraszamy miłośników i miłośniczki kina i przygód, zapalonych rozmówców i zapalone rozmówczynie, chętnych poszerzyć wiedzę filmową.
Dla klas: 5, 6
Klub geograficzny to fascynująca podróż po najciekawszych zakątkach świata. Przez zabawy, quizy i interaktywne mapy, zgłębiamy tajemnice przyrody, poznajemy unikalne rośliny i zwierzęta oraz ciekawostki geograficzne.
Na zajęciach poznajemy kontynenty, największe rzeki i góry oraz różnorodne krajobrazy, od gorących pustyń po lodowe krainy. Odkrywamy, jak zmienia się klimat w różnych częściach świata. Uczymy się, jak ludzie i zwierzęta przystosowują się do życia w trudnych warunkach.
Klub rozwija ciekawość świata, uczy współpracy i inspiruje do dalszych podróży – nawet tych w wyobraźni.
Dla klas: 4, 5
Podczas zajęć będziemy poznawać podstawowe ćwiczenia fitness, a także techniki rozciągające i wyciszające ciało. Uczniowie wykonują treningi dostosowane do możliwości i potrzeb grupy.
Celem zajęć jest zachęcenie uczniów do podejmowania aktywności fizycznej, jak również poznanie technik wyciszania i odstresowania. Na treningach pojawią się elementy stretchingu, jogi oraz relaksacji.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Debaty oxfordzkie – sztuka dyskusji, mowa ciała. Debata oxfordzka jest czymś więcej niż tylko ćwiczeniem retoryczną, intelektualną rozrywką. Na zajęciach kładziemy nacisk na etykę i estetykę komunikacji.
Debatowanie kształtuje u mówcy postawę odpowiedzialności za słowo, odnoszącego się z szacunkiem do adwersarzy. Zajęcia uczą być świadomym i krytycznym odbiorcą debaty publicznej, która umie bronić się przed manipulacją i potrafi ważyć swoje argumenty.
Na zajęciach wyrabiamy nawyki prowadzenia dobrej dyskusji.
Dla klas: 5, 6
Nitkografia to niezwykła technika sztuki dekoracyjno-użytkowej, w której za pomocą nici powstają piękne obrazy na kartonie. Zajęcia rozwijają kreatywność i zdolności manualne, uczą cierpliwości i precyzji
Za pomocą nitkografii na zajęciach tworzymy wspaniałe dzieła: dekoracyjne panele, pejzaże, portrety, zakładki i kartki okolicznościowe. To świetna okazja, aby rozwinąć swoją wyobraźnię i zdolności artystyczne.
Dołącz do nas i stwórz piękne, nitkowe dzieła sztuki!
Obowiązuje składka semestralna na materiały do zajęć: 70 zł od osoby
Dla klas: 3
Zajęcia cheerleaders to zajęcia dla dziewcząt, które chcą rozwijać się tanecznie. To wspaniała okazja, aby dziecko nabyło umiejętności wykonywania podstawowych kroków tanecznych, a także zapoznało się z różnymi formami tańca.
Praca z muzyką wyrabia poczucie rytmu, słuchu. Taniec kształtuje koordynację ruchową, płynność i estetykę oraz pozytywnie wpływa na sylwetkę, niwelując wady postawy. Zajęcia te bardzo dobrze wpływają również na umiejętność pokonywania nieśmiałości i wspierają budowanie poczucia własnej wartości, wiary w siebie.
Dla klas: 4, 5, 6
Pierwszym etapem w realizowaniu się w różnych dyscyplinach sportowych jest zapoznanie dzieci z nowymi zabawami i tajnikami elementów gier typu: unihokej, piłka nożna, zbijak, badminton.
To wstęp do świadomego podejmowania aktywności fizycznej, która jest bardzo potrzebna dzieciom w młodszym wieku szkolnym. Uczniowie uczą się zasad fair-play. Odreagowują negatywne emocje i uczą się balansu między nauką a realizowaniem potrzeb ruchowych.
Dla klas: 1, 2, 3
Treningi karate Kyokushin prowadzone są z zachowaniem najwyższych standardów metodyki zajęć sportowych, ale w atmosferze dyscypliny i samurajskich tradycji. Ich celem jest wszechstronny i harmonijny rozwój psychofizyczny oraz kształcenie umiejętności walki.
Trening karate, poza rywalizacją sportową, daje możliwość doskonalenia się pod względem psychicznym i uczy dobrych manier.
Istotnym elementem szkolenia jest etykieta DOJO, wskazująca wartości jakimi karateka musi się kierować w życiu: szacunek dla starszych, pokora, opanowanie, samodzielność, systematyczność. Nieocenioną korzyścią jaką dzieci wynoszą z udziału w zajęciach karate Kyokushin jest profilaktyczne działanie ćwiczeń wykonywanych na treningach.
Zajęcia prowadzone są przez instruktora Lubelski Klub Karate Kyokushin, który powstał w kwietniu 1985 r. Posiada osobowość prawną i Licencję Polskiego Związku Karate.
Dla klas: 1, 2, 3
Komputer czy konsola to nie jedyne miejsce na walkę ze smokami, elfami i orkami. Klub miłośników fantasy i gier RPG zaprasza uczniów na wspólne pojedynki przy stole.
Celem naszego koła jest popularyzacja gier logicznych, strategicznych, fabularnych – a to wszystko z dala od monitorów. Uczniowie wcielą się w rolę maga, elfa albo złego orka i wspólnie zdecydujcie o losach drużyny.
Dla klas: 6, 7, 8
Na zajęciach będzie okazja, żeby poczuć klimat hiszpańskiej kultury, nauczyć się podstawowych zwrotów grzecznościowych, posłuchać hiszpańskiej muzyki, poznać bliżej Rodzinę Królewską i śledzić losy Roberta Lewandowskiego w hiszpańskiej lidze. Poznamy podstawowe zwroty przydatne w podróży oraz te, które będą potrzebne w późniejszych etapach nauki tego języka.
Uczniowie odkryją wyjątkowe litery w tym języku (ñ), brak pewnych liter w stosunku do naszego alfabetu (k) czy ciekawą interpunkcję (¿¡!?).
Wspólnie zastanowimy się, co wspólnego ma pies ze stopami i jak to możliwe, że ropa zapełnia hiszpańskie szafy, żaba zawsze jest kontuzjowana, a Robert Lewandowski na hiszpańskim boisku kopie balon.
Dla klas: 1, 2, 3
Zajęcia przybliżą dzieciom rolę technologii informatycznej oraz cyfryzacji we współczesnym świecie.
Członkowie klubu nie tylko pogłębiają swoją wiedzę z zakresu programowania oraz obsługi i budowy urządzeń komputerowych, ale także zastanawiają się nad możliwościami i zagrożeniami, jakie niesie wszechobecna technologia cyfrowa. Przedmiotem refleksji uczniów są także gry komputerowe oraz zasady świadomego i bezpiecznego korzystania z tego interaktywnego medium.
Dla klas: 3, 4, 5, 6
Klub dla dzieci zainteresowanych projektowaniem, konstruowaniem, modelowaniem. Łączy elementy matematyki, techniki i plastyki.
Dzieci uczą się podstaw geometrii – kreślą odcinki, mierzą, obliczają wymiary realizowanych przez siebie projektów. Konstruują budowle i obiekty, dobierając różnorodne materiały oraz narzędzia, w tym z klocków Lego Technics, Lego Creator. Klub rozwija myślenie, kreatywność, umiejętność planowania i samodzielność. Dzieci uczą się poprzez działanie: wystarczy pomysł i zapał do pracy.
Dla klas: 1, 2, 3
Matematyka jest nie tylko królową nauk. Kształci także logiczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
Podczas spotkań Klubu uczniowie poszerzają zakres swojej wiedzy o dodatkowe zagadnienia matematyczne. Rozwiązują również nietypowe zadania, przygotowując się w ten sposób do udziału w konkursach matematycznych.
Dla klas: 4, 5
Odkrywamy Nibylandkię. Klub młodego czytelnika tworzą uczestnicy w różnym wieku. Łączy ich pasja do czytania i poznawania nowych książek. Podczas zajęć w klubie rozbudzamy dziecięcą wyobraźnię poprzez: korzystanie z teatrzyku obrazkowego Kamishibai przy czytaniu książek, inspirujące rozmowy na temat przeczytanych utworów, tworzenie własnych opowiadań, wystawy prac plastycznych związanych z książkami.
Celem zajęć w klubie młodego czytelnika jest rozwijanie jego zainteresowań i pasji. Kształtujemy nawyk sięgania po książkę jako źródła informacji, wzbogacania słownictwa, rozwijania kreatywności, samodzielnego myślenia, wyrażania emocji.
Dla klas: 1, 2, 3
Wymyślne hafty na T-shirtach, wizjonerskie fotele na korytarzu szkolnym, półki na książki i pomoce w klasach, a może ogromny karmnik w kształcie rakiety na placu zabaw? To tylko kilka pomysłów do realizacji podczas zajęć Klubu.
Wspólnie wybieramy spośród nich najciekawsze, zaplanujemy działania i wykonujemy projekty. Autorskie pomysły wcielamy w życie, wykorzystując narzędzia i materiały zakupione dzięki programowi Laboratoria Przyszłości: młotki, wkrętarki, piły do drewna, pilniki, hafciarkę, maszynę do szycia, szydełka, obcęgi, wypalarkę do drewna i inne.
Dla klas: 6, 7, 8
Zajęcia mają na celu poznanie świata matematycznego, z matematyką mamy bowiem do czynienia w każdej dziedzinie nauki, sztuki, w życiu codziennym.
Poprzez metody czynnościowe i zabawę, uczniowie sami dochodzą do praw matematycznych. Obcowanie z tym przedmiotem jest dla nich ciekawą, trochę tajemniczą zabawą. Korzystają z zasobów internetowych z zakresu matematyki, bawią się geometrią, figurami w przestrzeni, co pozwala na kształtowanie dziecięcej wyobraźni. Stawiane zadania rozwijają myślenie, dedukcję, analizę, umiejętności matematyczne.
Dla klas: 1, 2, 3
Klub Młodego Naukowca są to zajęcia naukowe wychodzące na przeciw zaspokajaniu naturalnej ciekawości młodego człowieka. W trakcie zajęć uczniowie mają możliwość samodzielnego szukania odpowiedzi dotyczących tajemnic przyrody i otaczającego nas świata.
Uczniowie klas 1-3 poznają niesamowite ciekawostki o świecie, biorą udział w fascynujących warsztatach naukowych, odkrywają podstawy chemii i uczą się przez zabawę. Na każdych zajęciach przekonujemy się, jak fascynujący jest otaczający nas świat.
Młodzi naukowcy mogą też zaproponować zagadnienia do omówienia na zajęciach.
Dla klas: 1, 2, 3
Dzieci mają możliwość odkrywania piękna i funkcjonalności języka naszych zachodnich sąsiadów.
Zajęcia mają formę zabaw i gier ruchowych, aktywizujących uczniów do mówienia po niemiecku oraz poznawania ciekawostek o życiu codziennym w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii. W czasie zajęć dzieci przeniosą się również w świat baśni braci Grimm.
Dla klas: 2, 3
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7
Sztuka to nie tylko zbiór kolorów i kształtów – to sposób na wyrażanie siebie, odkrywanie nowych wymiarów wyobraźni oraz rozwijanie umiejętności, które kształtują nas przez całe życie.
Mała Akademia Sztuki oferuje przestrzeń, w której dzieci i młodzież mogą zgłębiać tajniki „sztuk pięknych”. To magiczna oaza, gdzie świat barw, form i technik otwiera przed uczestnikami nieograniczone możliwości.
Nie tylko rysunek i malarstwo, ale też rzeźba, ceramika, grafika i wiele innych technik – każde zajęcia to nowa przygoda, nowa okazja do odkrywania i poszukiwania. Uczymy zarówno konkretnych umiejętności, jak i inspirujemy do myślenia kreatywnego, do eksperymentowania i odważnego wyrażania siebie poprzez sztukę.
W Małej Akademii Sztuki wierzymy, że każdy ma w sobie artystę. Dziecko może stać się częścią artystycznej społeczności, gdzie każdy kolor, pociągnięcie pędzla i kształt mają znaczenie.
Dla klas: 1-3, 4-8
Podczas zajęć z polskiego języka migowego (PJM) uczestnicy dowiedzą się więcej o świecie osób G/głuchych i ciszy. Dzięki zabawom i ćwiczeniom, uczniowie nauczą się podstawowych słów z PJM i sposobów komunikacji. Dowiedzą się jak wykorzystać i odczytywać przestrzeń w rozmowie. Język migowy rozwija również sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchowa, a dla nieśmiałych jest szansą przełamania się.
W programie: pierwszy kontakt, daktylografia, liczby 1-1 000 000, rodzina, kolory, czas (godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku), jedzenie, kraje i miasta Polski, czynności dnia codziennego, zwierzęta, zadawanie pytań w PJM.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6
Warsztaty rękodzieła to zajęcia pozwalające wyzwolić kreatywność i pobudzić wyobraźnię. Na zajęciach dzieci poznają techniki zdobnicze, różnorodne materiały plastyczne, masy modelarskie.
Uczniowie nadają rzeczom nowe życie poprzez ekologiczny recykling; próbują swoich sił, tworząc ciekawe przedmioty użyteczne, jak i ozdobne (biżuterię). Zajęcia pomagają wzmocnić zdolności manualne, rozwijają koncentrację uwagi oraz umiejętność pracy indywidualnej i grupowej.
Obowiązuje składka semestralna na materiały do zajęć: 70 zł od osoby.
Dla klas: 1, 2
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Mnemotechniki – techniki pamięciowe, czyli sprytne sposoby na zapamiętywanie. Stosowanie mnemotechnik opiera się na wykorzystywaniu naturalnych zasobów, takich jak: wyobrażenia, skojarzenia, wizualizacje, a nawet ruch ciała.
Sketchnoting to niebanalny sposób tworzenia indywidualnych notatek, z których chce się uczyć i dzięki którym łatwiej przyswaja się wiedzę. Co będziemy robić na zajęciach? Przede wszystkim sprawiać, aby nasz mózg lubił nasze notatki, tak więc rysować i tworzyć bank swoich ikon.
Dla klas: 4, 5, 6
Zajęcia łączą wiedzę humanistyczną z umiejętnościami matematycznymi, kształtują pozytywne postawy społeczne i emocjonalne.
Korzyści wynikające z gry w szachy to: dobra zabawa, umiejętność kreatywnego, strategicznego i logicznego myślenia, rozwój pamięci przestrzennej oraz rozwój cech takich jak: dyscyplina, cierpliwość, koncentracja.
Dla klas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zajęcia z elementami tańca nowoczesnego, towarzyskiego oraz z wybranymi formami tańca ludowego. Warsztatu prowadzą instruktorzy z Lubelskiego Centrum Inicjatyw Tanecznych.
Zajęcia tańca nie tylko pomagają odkryć talenty i rozwinąć pasje. Kształtują również sylwetkę, pozwalają zredukować skrzywienia kręgosłupa, poprawiają wytrzymałość i siłę.
Dodatkowo taniec kształtuje takie cechy charakteru jak pewność siebie czy wytrwałość w dążeniu do celów.
Dla klas: 1, 2, 3
Teatr – spotkanie rzeczywistości z magią sztuki. Wkraczając w świat artystyczny, uczniowie mają okazję rozwijać wrażliwość i elastyczność. Zajęcia z teatru wpływają na wszechstronny rozwój osobowości oraz samodzielnego myślenia.
Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję pobudzić swoją wyobraźnię i kreatywność, ucząc się przy tym pracy w zespole. Spotkania artystyczne kształcą otwartość, pomagają odnaleźć się w grupie, co pozytywnie przekłada się na relacje z rówieśnikami.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zajęcia dla wszystkich, którzy lubią wymyślać i dzielić się swoimi historiami, jak i dla tych, którzy czekają na wenę lub szukają muzy. Na warsztatach będziemy pisać własne teksty oraz czytać utwory innych.
Na warsztatach z twórczego pisania szukamy inspiracji wokół nas, w naszych własnych historiach, ale też innych książkach, muzyce, sztuce, grach. Budujemy piórem światy, tworzymy postaci i kierujemy ich życiową drogą.
Przede wszystkim ćwiczymy pisanie opowiadań, ale również wierszy, baśni i piosenek. A przede wszystkim: wspólnie się dobrze bawimy i wspieramy w procesie pisania, zyskując grono wiernych czytelników.
Dla klas: 4, 5, 6
Na zajęciach dzieci uczą się wyrażania nastrojów i emocji za pomocą gestów, ruchów, mimiki. Rozwijają umiejętność kreowania odgrywanych postaci oraz zdobywają wiedzę o teatrze.
Zgodnie ze stwierdzeniem: Teatr uczy, bawi i wychowuje, dzieci nabywają nowe umiejętności poprzez zabawę, ćwiczenia dramowe. Zajęcia wpływają korzystnie na wszechstronny rozwój dziecka.
Uczniowie klas młodszych mają możliwość zaprezentowania się na scenie podczas uroczystości szkolnej, organizowanej z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
Dla klas: 1, 2, 3
Na warsztatach z mnemotechniki i twórczego myślenia uczniowie poznają atrakcyjne strategie efektywnego oraz aktywnego uczenia się. Dzięki nim mają możliwość poprawić rozumienie czytanego tekstu, tempo czytania i zapamiętywania.
Mnemotechnika wykorzystuje zaawansowane kodowanie, skojarzenia oraz oddziaływanie na różne zmysły. Uczestnicy uczą się narzędzi do wydajnego przechowywania i wyszukiwania informacji.
Dla klas: 3
Na zajęciach uczniowie dowiedzą się jak powstają rzeźby, nauczą się wykonywać proste formy i odlewy z materiałów takich jak gips, wosk, czy … Czekolada! Odkryją tajniki kształtowania przeróżnych mas plastycznych przy pomocy odpowiednich narzędzi.
Uczniowie poznają też nieco historii rzeźby. Po zajęciach dzieci będą wiedziały jak odróżnić wybierak od gładzika, a wykonanie konstrukcji nie będzie dla nich trudnością.
Modelina? Plastelina? Glina? A może papier? Ograniczać nas będzie jedynie wyobraźnia!
Obowiązuje składka semestralna na materiały do zajęć: 70 zł od osoby.
Dla klas: 3, 4, 5