Podczas zajęć będziemy poznawać podstawowe ćwiczenia fitness, a także techniki rozciągające i wyciszające ciało. Uczniowie wykonują treningi dostosowane do możliwości i potrzeb grupy.
Celem zajęć jest zachęcenie uczniów do podejmowania aktywności fizycznej, jak również poznanie technik wyciszania i odstresowania. Na treningach pojawią się elementy stretchingu, jogi oraz relaksacji.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Komputer czy konsola to nie jedyne miejsce na walkę ze smokami, elfami i orkami. Klub miłośników fantasy i gier RPG zaprasza uczniów na wspólne pojedynki przy stole.
Celem naszego koła jest popularyzacja gier logicznych, strategicznych, fabularnych – a to wszystko z dala od monitorów. Uczniowie wcielą się w rolę maga, elfa albo złego orka i wspólnie zdecydujcie o losach drużyny.
Dla klas: 6, 7, 8
Wymyślne hafty na T-shirtach, wizjonerskie fotele na korytarzu szkolnym, półki na książki i pomoce w klasach, a może ogromny karmnik w kształcie rakiety na placu zabaw? To tylko kilka pomysłów do realizacji podczas zajęć Klubu.
Wspólnie wybieramy spośród nich najciekawsze, zaplanujemy działania i wykonujemy projekty. Autorskie pomysły wcielamy w życie, wykorzystując narzędzia i materiały zakupione dzięki programowi Laboratoria Przyszłości: młotki, wkrętarki, piły do drewna, pilniki, hafciarkę, maszynę do szycia, szydełka, obcęgi, wypalarkę do drewna i inne.
Dla klas: 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7
Sztuka to nie tylko zbiór kolorów i kształtów – to sposób na wyrażanie siebie, odkrywanie nowych wymiarów wyobraźni oraz rozwijanie umiejętności, które kształtują nas przez całe życie.
Mała Akademia Sztuki oferuje przestrzeń, w której dzieci i młodzież mogą zgłębiać tajniki „sztuk pięknych”. To magiczna oaza, gdzie świat barw, form i technik otwiera przed uczestnikami nieograniczone możliwości.
Nie tylko rysunek i malarstwo, ale też rzeźba, ceramika, grafika i wiele innych technik – każde zajęcia to nowa przygoda, nowa okazja do odkrywania i poszukiwania. Uczymy zarówno konkretnych umiejętności, jak i inspirujemy do myślenia kreatywnego, do eksperymentowania i odważnego wyrażania siebie poprzez sztukę.
W Małej Akademii Sztuki wierzymy, że każdy ma w sobie artystę. Dziecko może stać się częścią artystycznej społeczności, gdzie każdy kolor, pociągnięcie pędzla i kształt mają znaczenie.
Dla klas: 1-3, 4-8
Podczas zajęć z polskiego języka migowego (PJM) uczestnicy dowiedzą się więcej o świecie osób G/głuchych i ciszy. Dzięki zabawom i ćwiczeniom, uczniowie nauczą się podstawowych słów z PJM i sposobów komunikacji. Dowiedzą się jak wykorzystać i odczytywać przestrzeń w rozmowie. Język migowy rozwija również sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchowa, a dla nieśmiałych jest szansą przełamania się.
W programie: pierwszy kontakt, daktylografia, liczby 1-1 000 000, rodzina, kolory, czas (godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku), jedzenie, kraje i miasta Polski, czynności dnia codziennego, zwierzęta, zadawanie pytań w PJM.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zespołowe gry sportowe dają uczniom możliwość do rozwoju ogólnej kondycji, poznaniu zasad dyscyplin sportowych.
Celem zajęć jest: zachęcenie dzieci do ogólnie rozumianej aktywności fizycznej, rozwój wśród uczniów uzdolnień w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny, rozwój zdolności motorycznych, kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie elementów technicznych i taktycznych w danej dyscyplinie.
Zajęcia kształtują również umiejętności interpersonalne, współpracy w zespole, wzajemnej asekuracji . Uczniowie uczą się zasad zdrowej, sportowej rywalizacji oraz dyscypliny i samooceny. Kształtują charakter podczas rywalizacji. Poza tym , co jest bardzo ważne, dostrzegają potrzebę uprawiania sportu pod względem zdrowotnym.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8
Zajęcia łączą wiedzę humanistyczną z umiejętnościami matematycznymi, kształtują pozytywne postawy społeczne i emocjonalne.
Korzyści wynikające z gry w szachy to: dobra zabawa, umiejętność kreatywnego, strategicznego i logicznego myślenia, rozwój pamięci przestrzennej oraz rozwój cech takich jak: dyscyplina, cierpliwość, koncentracja.
Dla klas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Teatr – spotkanie rzeczywistości z magią sztuki. Wkraczając w świat artystyczny, uczniowie mają okazję rozwijać wrażliwość i elastyczność. Zajęcia z teatru wpływają na wszechstronny rozwój osobowości oraz samodzielnego myślenia.
Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję pobudzić swoją wyobraźnię i kreatywność, ucząc się przy tym pracy w zespole. Spotkania artystyczne kształcą otwartość, pomagają odnaleźć się w grupie, co pozytywnie przekłada się na relacje z rówieśnikami.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8