Na zajęciach będzie okazja, żeby poczuć klimat hiszpańskiej kultury, nauczyć się podstawowych zwrotów grzecznościowych, posłuchać hiszpańskiej muzyki, poznać bliżej Rodzinę Królewską i śledzić losy Roberta Lewandowskiego w hiszpańskiej lidze. Poznamy podstawowe zwroty przydatne w podróży oraz te, które będą potrzebne w późniejszych etapach nauki tego języka.
Uczniowie odkryją wyjątkowe litery w tym języku (ñ), brak pewnych liter w stosunku do naszego alfabetu (k) czy ciekawą interpunkcję (¿¡!?).
Wspólnie zastanowimy się, co wspólnego ma pies ze stopami i jak to możliwe, że ropa zapełnia hiszpańskie szafy, żaba zawsze jest kontuzjowana, a Robert Lewandowski na hiszpańskim boisku kopie balon.
Dla klas: 2, 3
Здравствуйте! Na tych zajęciach dzieci rozpoczynają przygodę z językiem rosyjskim, którym na co dzień posługuje się 260 milionów ludzi na świecie.
Nauka rosyjskiego odbywa się przez mówienie, gry, zabawy dydaktyczne, piosenki oraz bajki. Na zajęciach uczniowie mają możliwość poznania Rosji od Moskwy po Kamczatkę – jej kulturę i obszar.
Dzieci mają możliwość odkrywania piękna i funkcjonalności języka naszych zachodnich sąsiadów.
Zajęcia mają formę zabaw i gier ruchowych, aktywizujących uczniów do mówienia po niemiecku oraz poznawania ciekawostek o życiu codziennym w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii. W czasie zajęć dzieci przeniosą się również w świat baśni braci Grimm.
Dla klas: 2, 3
Podczas zajęć z polskiego języka migowego (PJM) uczestnicy dowiedzą się więcej o świecie osób G/głuchych i ciszy. Dzięki zabawom i ćwiczeniom, uczniowie nauczą się podstawowych słów z PJM i sposobów komunikacji. Dowiedzą się jak wykorzystać i odczytywać przestrzeń w rozmowie. Język migowy rozwija również sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchowa, a dla nieśmiałych jest szansą przełamania się.
W programie: pierwszy kontakt, daktylografia, liczby 1-1 000 000, rodzina, kolory, czas (godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku), jedzenie, kraje i miasta Polski, czynności dnia codziennego, zwierzęta, zadawanie pytań w PJM.
Dla klas: 4, 5, 6, 7, 8