Bardzo rozwinąłem krytyczne myślenie. Nauczyłem się uczyć tak, żeby zrozumieć i to wykorzystać, a nie zapamiętywać niepotrzebne formułki tylko żeby zdać. Poznałem bardzo ciekawych ludzi, nie tylko w szkole, ale też online, dzięki temu jak duża jest to społeczność uczniów ibo na całym świecie.
- Uczeń, kl. 4 IB
Nie wiem co Państwo robicie dobrze, ale syn lubi chodzić do szkoły, lubi się uczyć. To jest dla mnie najważniejsze.
- Rodzic, kl. 4
Proces rekrutacji dał dziecku możliwość poczucia się przez chwilę naprawdę odpowiedzialnym za swój wybór. Mimo, że z odrobiną stresu, to jednak widać było, jak istotne jest dążenie do swojego celu i możliwość zrealizowania marzenia, jakim była klasa międzynarodowa. Dodatkowo cały proces był bardzo czytelny, w miłej, ale przy tym bardzo profesjonalnej atmosferze.
- Rodzic, kl. 1
Atmosfera w szkole i zrozumienie okazywane przez nauczycieli sprawiło, że zawsze czułam się tu dobrze i byłam w stanie spokojnie pracować.
- Uczeń, kl. 4
Utwierdziłam się w przekonaniu, że był to bardzo doby wybór. Przez 12 lat nigdy nie usłyszałam od syna, że nie chce mu się iść do szkoły.
- Rodzic, klasa 4
Wiedziałam, że w szkole jest wysoki poziom nauczania, ale z czasem pozytywnie zaskoczyło mnie podejście nauczycieli do uczniów, sposób prowadzenia zajęć, nauka brania udziału w dyskusjach, szacunek, nauka krytycznego myślenia oraz indywidualne podejście do ucznia. Podobają mi się wartości, które Państwo krzewicie tj. wolność, otwartość na odmienność, swobodne wyrażanie siebie.
- Rodzic, kl. 4
Bardzo mi się podobała rozmowa rekrutacyjna. Jest ona po angielsku, dlatego podczas niej możemy ćwiczyć oraz pokazać na jakim poziomie tego języka jesteśmy. Fakt, że już wiem w jaki sposób może wyglądać rozmowa rekrutacyjna przyda mi się w dalszych etapach życia np. przy rozmowie o pracę.
- Uczeń, kl. 1
Jedyna szkoła w Lublinie spełniająca nasze oczekiwania co do poziomu nauczania, programu, jak i wysokiego poziomu nauki języków obcych z uwzględnieniem języka hiszpańskiego.
- Rodzic, kl. 1
Program (IB) pozwala na poznanie świata, a nie zmusza do bezsensownej nauki z książki. Większa kontrola nad ostatecznymi wynikami i osiągami na dyplomie, ponieważ matura opiera się na wielu pracach, nie samym egzaminie. IB bardzo dobrze przygotowuje do nauki na studiach, ponieważ uczy pisania projektów i prac naukowych oraz nauka jest bardziej podobna do uniwersyteckiej niż typowo szkolnej.
- Uczeń, kl. 4
Liceum Paderewski to dobry wybór i inwestycja w przyszłość!
100% zdanych matur.
Absolwenci Paderewskiego studiują na wymarzonych kierunkach i uczelniach.
Nasi absolwenci uczą się na najbardziej prestiżowych uniwersytetach w Polsce i na świecie.
Uczniowie Paderewskiego zdobywają doświadczenie w realizacji projektów i prac badawczych.
Nauczyciele programu międzynarodowego biegle posługują się językiem angielskim.
Licealiści Paderewskiego uczestniczą w międzynarodowych projektach społecznych i wolontariackich, m.in. w ramach szkolnej grupy Amnesty International czy „Paderewski Community Service”.
SKUTECZNOŚĆ NAUCZANIA
Droga edukacyjna każdego ucznia jest indywidualna – uwzględnia jego predyspozycje i zainteresowania.
Kadra nauczycielska Paderewskiego to doświadczeni eksperci w swojej dziedzinie i profesjonaliści w edukacji. Wielu z nich to wykładowcy akademiccy.
Czas na naukę w szkole jest maksymalnie wykorzystywany na zdobywanie wiedzy, a praca domowa zadawana jest jedynie w celach utrwalających wiadomości i umiejętności.
Każdy uczeń jest traktowany indywidualnie, ponieważ nauka odbywa się w małych klasach.
Lekcje prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi (m.in. tablety) oraz podręczników w wersji elektronicznej.
Uczniowie nie tracą czasu na odpytywanie przy tablicy, każda minuta lekcji jest wykorzystywana na uczenie się.
Licealiści mogą poszerzać swoją wiedzę z interesujących ich obszarów naukowych – w ramach przedmiotowych kół olimpijskich.
Szkoła objęta jest patronatem uczelni wyższej z Warszawy co umożliwia licealistom kontakt ze środowiskiem akademickim oraz uczestnictwo w webinarach, wykładach i warsztatach w formie zdalnej lub odwiedzając Szkołę Główną Handlową.
BEZPIECZEŃSTWO
Uczniowie mają zapewnione bezpieczeństwo na terenie szkoły, m.in. dzięki ochronie i monitoringowi.
Licealiści uczą się w dobrej i przyjaznej atmosferze. Szkoła prowadzi działania w zakresie przeciwdziałania przemocy fizycznej i psychicznej.
Uczniowie poznają swoje prawa oraz otrzymują informacje praktyczne związane z bezpieczeństwem, m.in. podczas spotkań ze specjalnymi z gośćmi, takimi jak sędzia czy specjaliści od spraw bezpieczeństwa w Internecie.
Szkoła pielęgnuje wśród uczniów postawy wrażliwości i szacunku do drugiego człowieka, tolerancji oraz otwartości na inne kultury.
Uczniowie zawsze mogą liczyć na wsparcie ze strony nauczycieli i psychologów, którzy są do stałej dyspozycji rodziców i uczniów.
Szkoła dba o rozwijanie i wzmacnianie pozytywnych więzi między uczniami – co roku w ramach zielonej szkoły licealiści poznają swoje mocne strony i samych siebie.
PASJA
Szkoła wspiera rozwój uczniów i stwarza im warunki do odnoszenia sukcesów na różnych płaszczyznach.
Uczniowie mogą korzystać z nowoczesnej infrastruktury sportowej szkoły – pełnowymiarowej hali sportowej, a także siłowni, ścianki wspinaczkowej oraz sali aerobowej.
Uczniowie mają do wyboru inspirujące i rozwojowe zajęcia dodatkowe:
- artystyczne (m.in. Chór Akademos, teatr szkolny, zajęcia dziennikarsko-medialne)
- sportowe (m.in. piłka nożna, koszykówka, siatkówka).
Licealiści mogą angażować się w działania społeczne w ramach wolontariatu– szkoła współpracuje m.in. z Uniwersyteckim Szpitalem Dziecięcym w Lublinie. Prężnie działają również stowarzyszenia uczniowskie, które realizują indywidualne inicjatywy.