Wprowadzamy uczniów na ścieżkę międzynarodowej edukacji, dzięki spójnym ze sobą programom nauczania sygnowanych przez International Baccalaureate: IB PYP, IB MYP, IB DP. Już od pierwszego etapu edukacji realizujemy rozszerzony program nauki języka angielskiego. W klasach 1-3 w wymiarze 5 h/tyg., w tym jedna lekcja CLIL (Content and Language Integrated Learning - innowacyjna metoda zintegrowanego nauczania przedmiotu oraz języka obcego). Od klasy czwartej nauka języka angielskiego wynosi 6 h/tyg., w tym jedna z native speakerem. W ramach strategii językowej wprowadzamy elementy języka angielskiego także na innych przedmiotach, np. biologii czy fizyce.
Nauczanie w programie IB PYP odbywa się poprzez badania i samodzielne poszukiwania uczniów, którzy są odpowiedzialni za proces uczenia się, chętnie podejmują wyzwania i rozwijają w sobie otwartość na świat.
W ramach IB MYP tworzymy między innymi projekty interdyscyplinarne, by pokazać uczniom, jak w codziennym życiu łączymy wiedzę z różnych dziedzin. Zgodnie z profilem ucznia IB uczymy problemowego podejścia do tematów i zagadnień. Uczniowie Paderewskiego biorą także udział w projektach międzynarodowych Erasmus+.
Realizując ambitne międzynarodowe programy edukacyjne, zapewniamy naszym uczniom nowoczesną edukację, by przygotować ich do życia, w którym będą gotowi podejmować wyzwania, staną się otwarci na zmiany, odpowiedzialni, sprawczy i wrażliwi na potrzeby drugiego człowieka.
Realizacja IB PYP i IB MYP jest najlepszym sposobem na przygotowanie ucznia do nauki w programie matury międzynarodowej IB DP w szkole średniej.
Koncentrujemy się na indywidualnym rozwoju osobowości, talentów oraz kreatywności dziecka. Tworzymy najlepsze warunki do nauki, stawiając na zrównoważony rozwój intelektualny, emocjonalny, społeczny, fizyczny. Stosujemy ocenianie kształtujące, korzystamy z nowych technologii, uczymy, jak pozyskiwać i weryfikować informacje, rozwijając tym samym umiejętność krytycznego myślenia i sprawczość.
Nasi uczniowie mogą rozwijać swoje pasje i zainteresowania w ramach indywidualnie wybieranych zajęć dodatkowych. Na zajęciach sportowych korzystamy z nowoczesnej infrastruktury Centrum Sportu Akademos – pełnowymiarowej hali sportowej, sali sportów walki, sali mentalnej oraz aerobowej.
Nauczyciele Paderewskiego to skuteczni eksperci, zaangażowani wychowawcy, ludzie pełni pasji, gotowi do podejmowania wyzwań i nabywania nowych umiejętności. Nasz profesjonalizm doceniają także zewnętrzne instytucje - szkoła jest Laboratorium Klubu SUS Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W razie potrzeby wdrażamy systemowo opracowane przez nas metody nauczania zdalnego. Nasza strategia językowa zapewnia uczniom swobodę komunikacji w językach obcych już od najmłodszych lat.
W 2021 r. nasi uczniowie osiągnęli bardzo dobre wyniki na egzaminie ósmoklasisty – wyniki ze wszystkich egzaminów sytuują naszą szkołę w najwyższym, dziewiątym staninie. Oznacza to, że mimo wyjątkowo trudnej sytuacji oraz edukacji zdalnej, znaleźliśmy się – jak zwykle – w grupie 4% szkół w Polsce, które osiągają najwyższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty.
Wspólnie tworzymy środowisko pełne tolerancji, uczymy otwartości na inność, dążymy do tego, by cała społeczność szkolna (uczniowie, nauczyciele, rodzice) rozwijała cechy zgodne z profilem ucznia IB. Dbamy o wzmacnianie pozytywnych więzi między uczniami i pielęgnujemy wśród nich postawy wrażliwości i szacunku do drugiego człowieka.
Nasi uczniowie zawsze mogą liczyć na wsparcie ze strony nauczycieli, a także psycholożek, które mają pod swoją stałą opieką uczniów z poszczególnych etapów edukacyjnych i dbają o ich dobrostan emocjonalny.
Stale współpracujemy z rodzicami naszych uczniów, na bieżąco informujemy ich o ważnych wydarzeniach i konsultujemy kwestie istotne dla szkolnej społeczności. Dzięki wewnętrznym procedurom (m.in. monitoring, portiernia, elektroniczny system odbioru uczniów) zapewniamy bezpieczeństwo naszym uczniom.
Po lekcjach uczniowie mogą korzystać z opieki świetlicowej w trzech grupach dostosowanych do potrzeb dzieci w różnym wieku. Podczas zajęć dzieci są zapraszane do kreatywnej zabawy, gier i aktywności ruchowych, mogą też odpocząć po lekcjach w bezpiecznej przestrzeni.
Co roku prowadzimy nabór do trzech klas pierwszych i rekrutację uzupełniającą do klas czwartych oraz innych roczników, jeżeli są jeszcze wolne miejsca. Zasady przyjęć do poszczególnych klas można sprawdzić tutaj.
Rekrutacja do klas pierwszych przebiega następująco:
KROK 1: Kwestionariusz kandydata
wypełnienie i przesłanie formularza online
KROK 2: Spotkanie z nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w grupie max. 10 osób
grupę tworzą dziewczynki i chłopcy w zbliżonym wieku; gry dydaktyczne i karty pracy, sprawdzające opanowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, prowadzone przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej i obserwowane przez członkinię zespołu psychologiczno-pedagogicznego (90 min)
KROK 3: Spotkanie z członkinią zespołu psychologiczno-pedagogicznego
indywidualne spotkanie w zależności od sytuacji epidemicznej - w formie stacjonarnej lub zdalnej (45 min)
KROK 4: Decyzja
podsumowanie uzyskanych punktów (max 100 pkt)
O przyjęciu dziecka do I klasy decyduje liczba punktów uzyskanych podczas całego procesu rekrutacyjnego, a nie kolejność zgłoszeń.
Katarzyna Szlachta-Bodnar, e-mail: k.szlachta@paderewski.lublin.pl, tel.: 665 550 061.